تدوین طرح گردشگری برای حفاظت از کوه”بی بی شهربانو”/ اعلام تخریب‌های غیرقانونی به محیط زیست

double-quot تهران - جارپرس - فرماندار ویژه شهرستان ری از تدوین طرح گردشگری با هدف حفاظت در کنار کوه" بی بی شهربانو "خبر داد.
کد خبر : 44839
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 10:31
تدوین طرح گردشگری برای حفاظت از کوه”بی بی شهربانو”/ اعلام تخریب‌های غیرقانونی به محیط زیست

به گزارش جارپرس از ایسنا، حسین توکلی کجانی درباره فعالیت صنایع در کنار کوه بی بی شهربانو و مشکلات محیط زیستی در این محدوده گفت: در بحث سیمان تهران و اراضی بی بی شهربانو واگذاری هایی در گذشته چه زمانی که سیمان ری بوده و چه امروز که چندین واحد تولیدی سیمان تهران در حوزه سرزمینی ری فعالیت می کند، وجود داشته است، به طوریکه برداشت از کوه با هدف احصا مواد اولیه برای تولید سیمان و بر اساس اختیاری که قبلا به آنها داده شده، انجام می شود.

به گفته وی، ما برنامه ای  داریم تا طرح گردشگری در اطراف بی بی شهربانو را اجرایی کنیم که از آسیب به موقعیت شهرری، کوه و محیط زیست جلوگیری کنیم، بر همین اساس موضوع پیگیری شده و مقدمات اولیه این کار هم انجام شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده موزه صنعت در این محل باتوجه به زمینی که توسط دولت در اختیار شهرداری تهران گذاشته شده است احداث شود و در کنار این اقدام همچنین قرار است تا طرح گردشگری هم  دیده شود تا بتوانیم از مجموعه حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه اگرتخریبی در کوه اتفاق افتاده و خلاف قوانین بوده است و به محیط زیست اعلام کرده ایم که بررسی کند، ادامه داد: همچنین اگر اقدامات انجام شده  براساس چارچوب و مصوبات قبلی نیست اعلام کنند تا برخورد لازم انجام شود و از نظر قانونی هم محیط زیست متولی این امر است. البته فرمانداری در جهت حفظ منافع و سلامت مردم در این موضوعات سخت و با جدیت پیگیر است که مطالبه مردمی در راستای حفاظت از محیط زیست محقق شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.