تداوم همکاری ایران و آژانس؛ فرصتی برای حرکت در مسیر تعامل سازنده‌تر

double-quot تهران - جارپرس - یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آنچه تعیین کننده مذاکرات است بررسی‌های فنی تیمی است که به تهران اعزام می شوند، گفت: می توان امیدوار بود با تداوم همکاری ها به آژانس هم فرصت داده شود تا از صدور قطعنامه منفی خودداری کرده و به سمت تعامل سازنده‌تری حرکت کند.
کد خبر : 117130
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 اسفند 1401 - 20:17
تداوم همکاری ایران و آژانس؛ فرصتی برای حرکت در مسیر تعامل سازنده‌تر

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صباح زنگنه در ارزیابی خود از سفر رافائل گروسی به تهران اظهار داشت: گفت‌وگوهایی که در تهران انجام شد، همین طور بیانیه مشترکی که دو طرف ارائه کردند و نهایتا صحبت های گروسی در وین حکایت از این داشت که او نسبت به تداوم همکاری ها اظهار امیدواری داشته است.
وی تصریح کرد: بنابراین با اعزام نیروهای فنی می‌توان امیدوار بود که این روند با نفع ایران تمام شده و به آژانس هم فرصت داده شود تا از صدور قطعنامه‌های منفی علیه ایران خودداری کند و به سمت یک تعامل سازنده‌تری حرکت کند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: سفر  اخیر  مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس محورهای همکاری آینده و نحوه اعتبار سنجی دو طرف پایه‌گذاری شد، در نتیجه آنچه تعیین کننده مذاکرات است بررسی‌های فنی و گزارش تیمی است که به تهران اعزام می‌شوند.
زنگنه درباره تلاش‌های غرب برای سنگ‌اندازی در مسیر مساله هسته‌ای ایران گفت: با توجه به موضوعات مطرح شده مانند کمک به روسیه در جنگ اوکراین و… مشخص می شود که غرب تلاش می کند تا کشورهایی که به روسیه نزدیک هستند و برنامه های همکاری دارند را از روسیه جدا کند و آن‌ها را بیشتر تحت فشار قرار دهد، تا بتواند به طور مستقیم با روسیه درگیر شود.
این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: در حال حاضر ایران و چین دو هدف غرب و آمریکا هستند، حتی تلاش می‌کنند کمک هایی که چین به صورت غیر مستقیم انجام می‌دهد را هم متوقف کنند.
وی در پایان اظهار داشت: گفته شده مساله روسیه و اوکراین از مهم ترین موضوعات روز است و لذا هر چیزی که به روسیه کمک کند تا در جنگ با اوکراین موفق شود طبعا مورد اعتراض غرب و آمریکا قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.