تداوم بارش باران در ۲۳ استان کشور

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش باران در تمام یا برخی از نقاط ۲۳ استان کشور طی دو روز آتی خبر داد.
کد خبر : 72882
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 18:51
تداوم بارش باران در ۲۳ استان کشور

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صادق ضیائیان درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوا در روزهای آتی گفت:‌ آخرین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور امروز در استان‌های گیلان، مازندران،  گلستان، تهران، البرز، قم، قزوین، همدان، مرکزی و لرستان، چهار محال بختیاری وکهگیلویه و بویر احمد ادامه خواهد داشت. همچنین در برخی از نقاط استان‌های ایلام، کرمان، فارس، هرمزگان، خوزستان، سمنان، یزد، اصفهان و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز وضعیت مشابه وجود دارد.

وی با بیان اینکه این وضعیت در استان‌های مذکور طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه  دارد، گفت:‌ در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر استان‌های یادشده در برخی از مناطق استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش باران و در برخی از نقاط رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز و زاگرس و کرمان بارش برف پیش بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان این که طی امروز و فردا در برخی از نقاط شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش شدید باد پیش بینی شده است، گفت: دریای خزر نیز امروز مواج است.

ضیائیان با بیان این که برابر پیش بینی‌ها روند کاهشی دما تا روز یکشنبه در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد داشت، گفت: در روز دوشنبه در نیمه جنوبی کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و پس از آن سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان گرم‌ترین مرکز استان در روز شنبه را بندر عباس با بیشینیه دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: سردترین مرکز استان نیز در روز شنبه شهرستان زنجان است که منفی ۳ درجه کمینه دمای پیش بینی شده برای آن است.

به گفته‌ رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، استان همدان با کمینه دمای منفی ۲، سنندج با کمینه دمای منفی یک،  مشهد با کمینه دمای صفر و شهرکرد با کمینه دمای صفر، سردترین استانهای کشور در روز شنبه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.