0 نظر
153 بازدید

تخلیه حدود ۲ هزار نفر بر اثر وقوع سیل در ایالت پنانگ مالزی / ایرانیان مقیم سلامتند

double-quot

کوالالامپور-جارپرس-باران و تندبادهای شدید شب گذشته در ایالت پنانگ مالزی که حدود ۲۰۰ شهروند ایرانی در آن اقامت دارند، سبب بروز سیل گسترده و تخلیه حدود دو هزار نفر در آن منطقه شده است .

کد خبر : 23605
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 7:50
تخلیه حدود ۲ هزار نفر بر اثر وقوع سیل در ایالت پنانگ مالزی / ایرانیان مقیم سلامتند

به گزارش جارپرس از ایرنا، بیشتر شهروندانی ایرانی مقیم این ایالت دانشجویانی هستند که در دانشگاه علوم مالزی ‘ یو اس ام ‘ تحصیل می کنند.
خبرنگار ایرنا در پی وقوع این حادثه در گفت وگو با چند تن از دانشجویان ساکن این منطقه، سلامت ایرانیان مقیم این منطقه را جویا شد.
علیرضا جونیاس دانشجوی دکترای رشته شیلات گفت: تاکنون خبری از آسیب دیدگی ایرانیان مقیم در این منطقه منتشر نشده و به نظر می رسد تمام هم وطنان مقیم در سلامت باشند.
وی افزود: اما بارندگی و سیل ایجاد شده سبب شکستگی گسترده درخت ها و وارد آمدن خسارت زیاد به بسیاری از واحدهای مسکونی در این منطقه شده است .
به گفته وی، این حادثه سبب مسدود شدن جاده های منتهی به این ایالت شده که به همین دلیل مسافران ایرانی که قرار بود امروز به کشورمان بازگردند، ممکن است به علت ترافیک گسترده در این منطقه به پروازهای خود نرسند.
این در حالی است که ‘پی بون پو’ رئیس کمیته رفاه اجتماعی و محیط زیست ایالت پنانگ به رسانه ها گفت: تاکنون بر اثر سیل شدید و تخریب گسترده تعدادی از اماکن این جزیره یک زن چینی و یک مرد مسلمان هندی جان خود را از دست داده اند.
طبق این گزارش، جاده های منتهی به پنانگ در اثر این حادثه شاهد آب گرفتگی شدید شده اند که نیروهای آتش نشانی و امداد رسان محلی سرگرم پاکسازی و باز کردن این مسیرها هستند.
‘لیم گوانگ انگ’ سروزیر ایالت پنانگ نیز گفت: تاکنون نزدیک به ۲ هزار نفر که در مرکز، شمال، شمال شرق و جنوب غرب این ایالت در سیل گرفتار شده بودند در عملیات امداد رسانی که از شب گذشته آغاز شده، تخلیه شده اند.
سازمان هواشناسی مالزی پیشتر هشدار قرمز را برای این ایالت صادر و احتمال وقوع سیل و باران های شدید و تندبادهای فصل مون سون را پیش بینی کرده بود.
اکنون باران به طور موقت در این منطقه قطع و شدت آبگرفتگی ها فروکش کرده است.
شهر بندری پنانگ در شمال غرب جزیره مالزی با جمعیتی حدود ۱٫۷۵ میلیون نفر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.