تحقیقات ام.آی.۶ از دانشگاه‌های انگلیس بر سر روابط تجاری با چین

double-quot تهران - جارپرس - رسانه‌های انگلیس گزارش دادند، بیش از ۱۲ دانشگاه انگلیسی به سبب روابط تجاری که با دولت چین داشته‌اند و از بابت احتمال نقض قوانین مربوط به حفظ امنیت ملی و حقوق بشر در طی این روابط، هدف تحقیقات قرار گرفته‌اند.
کد خبر : 47090
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 12:09
تحقیقات ام.آی.۶ از دانشگاه‌های انگلیس بر سر روابط تجاری با چین

به گزارش جارپرس از ایسنا، نشریه میل آن ساندی گزارش کرد، این دانشگاه‌ها که برخی از معتبرترین‌ها نیز جزوشان هستند، ممکن است از سوی سازمان درآمد و گمرکهای انگلیس از بابت اتهام نقض قوانین کنترل صادرات در معاملاتشان با پکن، “اخطار اجرای قانون” دریافت کنند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های امنیتی این نگرانی را دارند که برخی از اساتید دانشگاه‌ها تکنولوژی‌های پیشرو انگلیس را با چین به اشتراک گذاشته‌اند به نحوی که می‌توانند باعث تسهیل سرکوب اقلیت‌ها و مخالفان از سوی دولت کمونیستی چین شود.

میل آن ساندی نوشت که قبول کرده هویت این دانشگاه‌هایی که هدف تحقیقات قرار دارند را از بابت توجیهات امنیت ملی فاش نکند.

تحقیقات سرویس امنیتی در این زمینه، تحت رهبری افسران سازمان ام.آی.۶ اعزام شده به دفتر امور خارجی و مشترک‌المنافع به اجرا در آمده در حالی که در دولت انگلیس نگرانی فزاینده‌ای در خصوص اینکه اساتید دانشگاه وارد انعقاد معاملاتی با چینی‌ها در زمینه تحولات علمی پیشرفته شوند، ایجاد شده است.

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: صادرکنندگان کالاهای نظامی و افراد دخیل در انتقال تکنولوژی‌های نظامی تصریح شده در قانون کنترل صادرات ۲۰۰۸ از جمله دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه، لازم است برای صادر یا منتقل کردن چیزی از انگلیس مجوز داشته باشند. این مسئولت آنها است که به قوانین پایبند باشند.

قانونگذاران محافظه کار انگلیس استدلال می‌کنند که این کشور با باز کردن بیش از حد دانشگاه‌هایش مرتکب اشتباه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.