تحرکات نظامی عربستان در یمن/ انصارالله از نقض‌های جدید سعودی خبر داد

double-quot تهران - جارپرس - فرمانده نیروهای حمایت از ائتلاف عربی با یکی از اعضای شورای ریاستی دولت مستعفی یمن آخرین تحولات عملیات نظامی ائتلاف را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر : 116966
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 16:53
تحرکات نظامی عربستان در یمن/ انصارالله از نقض‌های جدید سعودی خبر داد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سلطان البقمی، فرمانده نیروهای حمایت و پشتیبانی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در راس یک هیئت و همراه با چند تن از فرماندهان نظامی عربستان با طارق صالح، عضو شورای ریاستی دولت مستعفی یمن در مرکز فرماندهی مزدوران دولت مستعفی در ساحل غربی دیدار کردند.

خبرگزاری واس اعلام کرد، در این دیدار دو طرف آخرین تحولات میدانی و اقدامات و تدابیر لازم را بررسی کردند.

همچنین این هیئت از جبهه ثره در استان ابین بازدید و آمادگی نیروها در این جبهه را بررسی کرد.

استان‌های یمنی تحت کنترل دولت مستعفی به ویژه استان حضرموت، بزرگترین استان یمن، در این چند روز شاهد فعالیت نظامی گسترده عربستان بودند.

مبخوت مبارک بن ماضی، استاندار حضرموت روز جمعه در شهر سیئون با علی المطیری، فرمانده اتاق ائتلاف در صحرای حضرموت دیدار کرد، در این دیدار عامر العامری، معاون استاندار حضرموت و صالح طیمس، فرمانده منطقه یک نظامی نیز حضور داشتند.

در این دیدار شرایط امنیتی و نظامی استان و مهمترین نیازهای آن از جمله افزایش آمادگی یگان‌های نظامی و امنیتی و نیروها بررسی شده و استاندار حضرموت حمایت نامحدود عربستان از یمن و به شکل خاص از این استان و نیز پشتیبانی همیشگی‌اش از یمن در مراحل مختلف را ستود.

المطیری در این دیدار بر حمایت عربستان از مناطقی یمن در جنگ با نیروهای انصارالله و استمرار حمایت‌های نظامی و امنیتی آن از استان حضر موت تاکید کرد.

ماجد الکثیری، فعال مطبوعاتی درباره این دیدار به سایت العربی الجدید گفت: این دیدار در چارچوب تحرکات عربستان در حضرموت برای هماهنگی و تحویل پایگاه‌ها به نیروهای “سپر میهن” چند روز پس از آغاز تحویل برخی از پایگاه‌های منطقه به این نیروها متشکل از ساکنان استان انجام شدند.

الکثیری در ادامه گفت: هدف از این اقدام توانمندسازی ساکنان استان حضرموت و بستن راه بر روی شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) است “که مدعی است نیروهای موجود در منطقه از استان‌های شمال کشور هستند”.

اواخر ژانویه گذشته در یک حکم ریاست جمهوری، تشکیل نیروهای “سپر میهن” به عنوان نیروهای پشتیبانی به رهبری رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن اعلام شد، این نیرو بیشتر از افراد وابسته به جریان سلفی تشکیل شده و در استان‌های جنوبی مستقر شده‌اند.

در ادامه نیز تجهیزات نظامی گسترده‌ای برای این نیروها به استان‌های عدن و الضالع منتقل شدند.

اما شبکه خبری المسیره یمن به نقل از اتاق عملیات افسران رابط و هماهنگی جنبش انصارالله یمن در حدیده اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ مورد تخلف نیروهای دشمن در جبهه‌های ساحل غربی را رصد کرده است.

یک منبع در این اتاق عملیات گزارش داد، از جمله این نقض‌ها حمله هوایی جنگنده‌های جاسوسی به حیس و به‌روزرسانی تجهیزات جنگی در الجبلیه، حیس و مقبنه بود.

منبع یاد شده افزود، همچنین موارد نقض شامل پرواز شش جنگنده در آسمان حیس و ۱۳ مورد حمله توپخانه‌ای و ۳۰ مورد تیراندازی با گلوله‌های مختلف بود.

مرکز خنثی‌سازی مین گروه انصارالله کشته شدن ۴۶ تن در اثر انفجار مین‌های باقی مانده از نیروهای ائتلاف عربی در فوریه گذشته را رصد و ثبت کرد.

همچنین انصارالله از کشته و زخمی شدن ۶۱ تن از یمنی‌ها در حملات توپخانه‌ای ائتلاف عربی به منطقه مرزی شدا در استان صعده در ماه فوریه خبر داد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.