تجمع هزاران نفری در ایتالیا علیه گروه‌های نئوفاشیست

double-quot تهران - جارپرس - بزرگترین اتحادیه‌های کارگری ایتالیا با تظاهرات در رم از دولت خواستند تا آن گروه‌های نئوفاشیستی که اخیرا در اعتراضات خشونت‌آمیز علیه مجوز سلامت کووید-۱۹ مشارکت داشتند، منحل کند.
کد خبر : 71012
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 9:00
تجمع هزاران نفری در ایتالیا علیه گروه‌های نئوفاشیست

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هفته گذشته پلیس ایتالیا ۱۲ تن از جمله رهبران یک گروه افراطی جناح راستگرا موسوم به «فورزا نووا» را بازداشت کرد و این اقدام پس از آن انجام شد که هزاران تن در مخالفت با «مجوز سبز» اجباری برای تمام کارگران به خیابان‌ها آمدند.

برخی گروه‌ها برای رسیدن به دفتر نخست‌وزیری با پلیس درگیر شدند، برخی دیگر راه خود را به سمت دفاتر بزرگترین اتحادیه تجاری ایتالیا موسوم به «کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا» (CGIL) باز کردند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه پرچم قرمز این کنفدراسیون را در دست داشتند.

اتحادیه‌های مهم این کشور شامل کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا، کنفدراسیون اتحادیه‌های تجاری کارگران ایتالیا (CISL) و اتحادیه کار ایتالیا (UIL)، همگی از دولت خواسته‌اند تا گروه‌های نئوفاشیست و نئونازی حاضر در آن تظاهرات را منحل کند و شعارهای «نه به فاشیسم و خشونت، آری به کار، امنیت و حقوق» سر می‌دادند.

مائوریزیو لاندینی، دبیرکل کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا در سخنانی گفت: ما خواستار اقدامات قاطع هستیم، نه فقط حرف. اکنون زمان آن است که کشور قدرت دموکراتیک خود در اجرای قوانین و قانون اساسی را به نمایش بگذارد. کشوری که حافظه خود را از دست بدهد، نمی‌تواند آینده‌ای داشته باشد.

سازمان‌دهندگان برآورد کردند که بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تن در تجمع شنبه شرکت کردند. پیرپائولو بومبادیری، رئیس اتحادیه‌های تجاری کارگران ایتالیا میزان مشارکت مردمی را ۱۰۰ هزار تن تخمین زد. او با اشاره به اعتراضات خشونت‌بار هفته گذشته گفت: از دفاتر مرکزی ما دوری کنید، از میدان‌ها دور باشید.

شورش هفته گذشته با محکومیت شدید و گسترده از جمله از طرف ماتئو سالوینی و جیورجیا ملونی، رهبران احزاب راستگری ایتالیا موسوم به «لیگ» و «برادران ایتالیا» مواجه شد. پس از آن درگیری‌ها، یک قاضی حکم داد که دو تن از رهبران فورزا نووا در بازداشت بمانند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.