تجلیل وزیر فرهنگ الجزایر از فرهنگ و هنر ایرانی

double-quot

الجزیره-جارپرس-«عزالدین میهوبی» وزیر فرهنگ الجزایر در بازدید از غرفه سفارت جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب الجزیره، ایران را دارای فرهنگی بزرگ و کهن دانست و بر ضرورت تقویت روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

کد خبر : 23504
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1396 - 12:47
تجلیل وزیر فرهنگ الجزایر از فرهنگ و هنر ایرانی

به گزارش جارپرس از ایرنا، میهوبی در زمان بازدید از غرفه سفارت جمهوری اسلامی ایران، چند کلمه ای با یکی از هنرمندان ایرانی در این غرفه به زبان فارسی سخن گفت.
پیش از این نیز «حسان مرموری» وزیر گردشگری و صنایع دستی الجزایر از غرفه ایران در این نمایشگاه بازدید کرده بود.
وزیر گردشگری الجزایر با اشاره به تاریخ کهن ایران، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در زمینه گردشگری و تبادل توریسم تقویت شود.
رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر نیز با اشاره به ضرورت آشنایی بیشتر مردم دو کشور با تاریخ و تمدن یکدیگر، توسعه گردشگری با الجزایر را از موضوعات مورد توجه در مناسبات با این کشور برشمرد.
نمایشگاه بین المللی کتاب الجزایر چهارشنبه گذشته با حضور احمد اویحیی نخست وزیر الجزایر،عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ، شمار زیادی از وزیران کابینه، مقام های عالی رتبه الجزایری و همچنین شمار زیادی از سفرا و دیپلمات های مقیم این کشور از جمله «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر و «امیر موسوی» رایزن فرهنگی سفارت افتتاح شد.
مشارکت کشورمان در این نمایشگاه امسال منحصر به غرفه رایزنی فرهنگی سفارت می باشد که با عرضه کتابهای تاریخی و سیاحتی، اقدام به معرفی ایران به بازدیدکنندگان نموده و بسیار مورد توجه مراجعان قرار گرفته است.
نمایشگاه بین المللی کتاب الجزایر از ۲۶ اکتبر تا پنج نوامبر (سوم تا ۱۴آبان) برقرار خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.