0 نظر
154 بازدید

تبلیغ رسمی فروش و مصرف مشروبات الکلی در شبکه سعودی

double-quot تهران - جارپرس - یک رسانه عربستانی در اقدامی که نشان‌دهنده پافشاری محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به تقویت طرح‌های فساد و انحطاط در کشور حرمین شریفین بوده، بدون در نظر گرفتن آموزه‌ها و احکام شریعت اسلام فروش و مصرف مشروبات الکلی را تبلیغ کرد.
کد خبر : 58760
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 17:43
تبلیغ رسمی فروش و مصرف مشروبات الکلی در شبکه سعودی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از سعودیه لیکس، شبکه ام بی سی عربستان با پخش گزارشی درباره “فواید شراب و مصرف مشروبات الکلی” وارد شده به این کشور و هشدار درباره نوشیدنی‌های تقلبی که حتی در مواردی موجب مرگ و میر نیز شده‌اند، بینندگان خود را غافلگیر کرد.

این شبکه تلویزیونی در گزارش خود به شرح انواع این مشروبات پرداخته و در راستای تبلیغ مصرف این نوع از نوشیدنی‌ها عنوان کرد که برای سلامتی مفید هستند.

همچنین در این گزارش از عربستانی‌ها خواسته شد در تشخیص نوشیدنی‌های الکلی اصلی از تقلبی دقت کنند.

محمد الهلیل، پزشک اورژانس ساختمان پزشکی ملک عبدالعزیز نیز در ادامه گزارش شبکه ام بی سی خطاب به مصرف‌کنندگان نوشیدنی‌های الکلی گفت: تو خطاکار نیستی بلکه خطاکار کسی است که تقلب کرده و تولید و تبلیغ می‌کند.

پخش این گزارش موجب خشم گسترده فعالان عربستانی شد و آنها به شدت از حاکمیت عربستان و بن سلمان انتقاد و تاکید کردند: بن سلمان آداب و رسوم و سنت‌های جامعه محافظه‌کار عربستانی را از بین برده است.

چند روز پیش از پخش گزارش یاد شده، جمال بنون، نویسنده و روزنامه‌نگار عربستانی خواستار فروش مشروبات الکلی شده بود که این خواسته او موج بزرگی از خشم عربستانی‌ها را به دنبال داشت.

از زمان ولیعهدی بن سلمان و اقدامات او در ایجاد اداره کل تفریح و سرگرمی، کارخانه‌های تولید مشروبات الکلی در عربستان مشغول فعالیت هستند.

سایت بلومبرگ نیوز در گزارشی اعلام کرد: با وجود اینکه دولت ریاض چیزی اعلام نکرده اما شایعه‌هایی از احتمال اینکه عربستان فروش مشروبات الکلی را قانونی کند، وجود دارند.

به گزارش این سایت، عربستان در دوره بن سلمان پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در استانبول و بازداشت فعالان این کشور با محکومیت‌های بین‌المللی مواجه بوده و مورد سرزنش قرار گرفت و کاهش محدودیت‌های اجتماعی از جمله گام‌های جدی در مسیر اجرای تحولات اجتماعی و اقتصادی اعلام شده از سوی بن سلمان بودند.

بلومبرگ نیوز در ادامه گزارش خود هدف بن سلمان از این اقدامات را اتصال عربستان به بازار جهانی و ایجاد مکانی جذاب برای گردشگران خارجی همانند ابوظبی و شکوفایی تجارت و جذب گردشگران به تفرجگاه‌های دریای سرخ دانست.

در این گزارش به نقل از اظهارات بن سلمان در مصاحبه‌ای که اکتبر سال گذشته انجام داده، آمده است: هیچ طرف خارجی را پیدا نکردم که مدیریت یک موسسه خیریه‌ را بر عهده بگیرد زیرا آنها دبی را که می‌توانند در آنجا مشروب بنوشند، ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.