تایمز: چین “جاسوس‌های خفته” به انگلیس اعزام می‌کند

double-quot تهران - جارپرس - در گزارش جدید روزنامه تایمز ادعا شده، جاسوس‌های چینی در تلاشند تا از برنامه جدید ویزا که برای کمک به ساکنین هنگ‌کنگ برای مهاجرت به انگلیس طراحی شده است، سوء استفاده کنند.
کد خبر : 64427
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 11:56
تایمز: چین “جاسوس‌های خفته” به انگلیس اعزام می‌کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی‌میل، از زمان اعلام این برنامه در ژانویه سال جاری میلادی، ۳۴ هزار متقاضی دریافت ویزای ملی انگلیس (برون‌ مرزی) بوده‌اند و منابع دولتی اعلام کرده‌اند که “ماموران خفته” چینی نیز در بین آنها حضور دارند.

مأمور خفته به یک جاسوس یا مأمور مخفی گفته می‌شود که برای مدت کم و بیش طولانی در سازمان یا کشور هدف به صورت ناشناس حضور دارد، اما قصد انجام عملیات فوری را ندارد و تا رسیدن دستور در زمان مناسب منتظر می‌ماند. مأمور خفته ممکن است برای ماه‌ها یا سال‌ها یا حتی تا پایان مدت عمر به حالت غیرفعال باقی بماند.

یک منبع ناشناس به روزنامه تایمز گفت: بررسی‌های دقیق و سختگیرانه پیشینه برای متقاضیان دریافت ویزای ملی انگلیس وجود دارد و این سخت‌گیری‌ها تنها به یک دلیل اعمال می شوند.

وی افزود: روند بررسی برای برنامه ویزای ملی انگلیس بسیار دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر از دیگر موارد است.

وزارت کشور انگلیس تاکید دارد که براساس این برنامه بیش از یک میلیون تن می‌توانند از هنگ‌کنگ مهاجرت کنند اما محتمل‌ترین تعداد ۳۲۲ هزار و ۴۰۰ تن خواهد بود.

متقاضیانی که موفق به دریافت این ویزا شوند می‌توانند به مدت پنج سال در انگلیس باشند و پس از آن به طور نامحدود اقامت خواهند داشت. وزارت کشور انگلیس در ماه مه آماری را منتشر کرد که نشان می دهد طرف تنها دو ماه از اعلام این برنامه، بیش از ۳۴ هزار هنگ‌کنگی برای دریافت ویزای ملی انگلیس درخواست داده‌اند.

هنگ‌کنگ جمعیتی بیش از هفت میلیون نفر دارد. روزنامه‌های رسمی پیش‌بینی می کنند که این برنامه برای انگلیس بین ۲.۴ میلیارد پوند تا ۲.۹ میلیارد پوند طی پنج سال عمدتا از بخش درآمد مالیاتی مزایای اقتصادی داشته باشد.

“اندرو هین”، سرکنسول انگلیس در هنگ‌کنگ گفت، قوانین امنیتی جدید که توسط پکن در هنگ‌کنگ اعمال شده بیانگر تحلیل فاحش حقوق و آزادی‌های مردم این دولت‌شهر است.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: این برنامه ویزا نشان داده که انگلیس کماکان بر سر حرف خود هست. ما به دنبال راه دیگری درخصوص هنگ‌کنگ نیستیم و مسئولیت‌های تاریخی‌مان در قبال مردم هنگ‌کنگ را زیر پا نخواهیم گذاشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.