0 نظر
181 بازدید

تاکید معاون وزیر ارشاد بر تقویت دیپلماسی فرهنگی در مراسم اربعین حسینی

double-quot

تهران – جارپرس – معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تقویت دیپلماسی فرهنگی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تاکید کرد.

کد خبر : 22001
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 9:24
تاکید معاون وزیر ارشاد بر تقویت دیپلماسی فرهنگی در مراسم اربعین حسینی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست مشترک کمیته فرهنگی ستاد اربعین با کارگروه اربعین وزارت ارشاد با حضور معاون امور فرهنگی این وزارتخانه برگزار شد.
سید عباس صالحی در این نشست با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز اربعین در ماه های آتی گفت: این رویداد از جمله اقدامات دلی و اعتقادی است به گونه‌ای که اربعین تبدیل به یک نماد و هویت شیعی شده است.
وی افزود: در این رویداد تمام شیعیان از سراسر جهان مشارکت دارند، در طول سالیان برگزاری این واقعه به یک نماد هویت دینی و تمدنی و بهترین جلوه نماد تشیع در جهان اسلام و غیر اسلام تبدیل شده از این رو باید توجه داشت که این رویداد صرفا زیارت و راهپیمایی نیست.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از این فرصت معنوی برای خودسازی اجتماعی ادامه داد: حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در این رویداد یک فرصت فرهنگی و معنوی و سرآمد همه رویدادهاست و فرصتی برای خودسازی اجتماعی است و باید سعی کرد از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
صالحی اضافه کرد: هر چه قدر نسبت به این رویداد شناخت بیشتری پیدا کنیم بهتر می‌توانیم با آگاهی بیشتر بهره‌برداری از آن را افزایش دهیم.
وی با اشاره به فعالیت حوزه‌های مختلف اعم از خدمات رفاهی، امنیت و نظم در برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: از نظر فرهنگی این رویداد از دو منظر قابل توجه است؛ در وهله اول خدمات فرهنگی به زائران است که باید برای کیفیت بیشتر آن در طول برگزاری مراسم اربعین تلاش شود و در وهله دوم نیز مستندسازی و تصویرسازی این رویداد بزرگ در جهان تشیع است تا هم برای آیندگان و هم برای کسانی که کمتر آن را دیده‌اند، قابل بهره‌برداری باشد.

**اربعین نباید دولتی شود
صالحی تصریح کرد: معتقدیم دولت نباید متولی و متکفل برگزاری اربعین شود، اربعین نباید دولتی شود و باید تلاش کنیم استعداد مردمی را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: باید تلاش شود تا استعدادهای مردمیِ در اختیار را شناسایی و به تشکل‌ها و صنوف مرتبط به اربعین حسینی وصل کنیم.
معاون وزیر ارشاد با تاکید مجدد بر استفاده از این فرصت بزرگ جهان تشیع برای گسترش دیپلماسی فرهنگی افزود: باید تلاش شود تقویت دیپلماسی شیعه با مردم عراق مورد توجه قرار گیرد، همچنین محصولات فرهنگی که با این موضوع تولید می‌شوند از نظر محتوا و فرم و ساخت از زیبایی برخوردار باشند.
در ادامه این جلسه گزارشی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اربعین سال گذشته ارائه شد و سپس اعضای کارگروه به بحث و تبادل نظر درباره این موضوع پرداختند.
در این نشست کارگروه حمید احمدی؛ مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور، داریوش رضوانی دبیر کارگروه فرهنگی و نمایندگانی از دیگر نهادها حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.