تاکید تحریم کنندگان قطر به ادامه تحریم

double-quot

تهران – جارپرس – عربستان، مصر، بحرین و امارات بار دیگر تاکید کردند که به محاصره و تحریم قطر تا زمان قبول شروط این کشورها ازسوی دوحه ادامه خواهند داد.

کد خبر : 21729
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 تیر 1396 - 7:41
تاکید تحریم کنندگان قطر به ادامه تحریم

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، شورای وزاری عربستان سعودی در جلسه روزگذشته (دوشنبه) خود تاکید کرد: کشورهای عربستان، بحرین، مصر و امارات از خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد تا زمانی که قطر این شروط را بپذیرد.
دراین جلسه که به ریاست ‘سلمان بن عبدالعزیز’ پادشاه عربستان برگزار شد، وزیر اطلاع رسانی عربستان تصریح کرد که اقدامات چها کشورعربی ضد قطر همچنان ادامه دارد تا زمانی که مسئولان قطری به اجرای کلیه شروط که از این کشور خواسته شده پاسخ مثبت دهند.
از سوی دیگر’عبدالفتاح السیسی’ رئیس جمهور مصر نیز روز گذشته در دیدار با ‘صباح الخالد الحمد الصباح ‘ وزیر خارجه کویت در قاهره تاکید کرد که قاهره به لیست شروطی که با عربستان، امارات و بحرین برای از سرگیری روابط با قطر و رفع تحریم ها تعیین شده، پایبند است و اقدامات و تدابیر ضد دوحه همچنان ادامه خواهد داشت.
وزارت خارجه مصر نیز اعلام کرد که اتباع قطری برای ورود به این کشور باید ویزا دریافت کنند. اتباع این کشور برای ورود به مصر از روز پنجشنبه آینده باید روادید بگیرند.
این دستورالعمل تنها شامل شهروندان عادی قطر نمی شود، بلکه شامل دارندگان پاسپورت های ویژه و دیپلماتیک نیز می شود.
عربستان ۱۵ خرداد به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین برای از سرگیری روابط با قطر و رفع محاصر و تحریم های این کشور شروط ۱۳ گانه ای از جمله عدم حمایت دوحه از جماعت اخوان المسلمین و اخراج رهبران این جنبش از خاک قطر، بسته شبکه الجزیره و بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در این کشور را خواستار شده اند.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست و نقض حاکمیت قطر محسوب می شود.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر بسته اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.