تذکرات اعضای شورای شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه علنی ؛

تاکید بر توسعه بازار میوه و تره بار تهران/ قطع درختان در یک دانشگاه در تهران

double-quot تهران-جارپرس- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه خود تذکراتی را ارائه کردند از جمله اینکه بر ضرورت توسعه بازار میوه و تره بار تاکید و نسبت به قطع درختان در یکی از دانشگاه‌های تهران واکنش نشان دادند.
کد خبر : 98453
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 11:10
تاکید بر توسعه بازار میوه و تره بار تهران/ قطع درختان در یک دانشگاه در تهران

به گزارش جارپرس ازایرنا عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه روز سه‌شنبه خود تذکراتی را ارائه کردند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توسعه بازارهای میادین میوه و تره بار در تهران و به ویژه در مناطق پرجمعیت شهر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه با افزایش و رشد جمعیت شهری شاهد افزایش فرهنگ شهرنشینی هستیم، گفت: فراهم آوردن شرایط رفاه شهروندان از دغدغه های شورای شهر است.

پیرهادی ادامه داد: ایجاد مراکزی برای تهیه و توزیع میوه و تره بار یکی از تسهیلات است که در شهر ارائه می‌شود و محصولات کشاورزی از تولید، در بازار و میادین تره بار به توزیع می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت ارائه محصولات با کیفیت مناسب و با قیمت مناسب و دارای اختلاف قیمت با سایر مراکز فروش در سطح شهر، اظهار داشت: باید قیمت کالاها در میادین میوه و تره‌بار مناسب تر باشد و کیفیت مناسبی نیز داشته باشند تا شهروندان از میادین میوه و تره‌بار استقبال کنند.

به گفته وی، کیفیت میوه در مراکز تره بار باید روز به روز افزایش یابد چرا که بعضاً شاهد اعتراضات برخی شهروندان در این خصوص هستیم.

پیرهادی یادآور شد: در بودجه امسال تاکید کردیم که توسعه این مراکز باید در دستور کار باشد به ویژه در محلاتی پرجمعیت که فاقد مراکز میوه و تربار هستند باید این توسعه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ باید هشت میدان میوه و تره بار احداث، ۲ میدان میوه و تره بار تخریب، ۱۰ میدان میوه و تره بار ایمن‌سازی و ۱۵ بازار میوه و تره بار برای معلولان مناسب سازی می‌شد، گفت: از شهرداری تهران می خواهم نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد:  برخی بازارها احداث شده است اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

تذکر به آنچه قتل درختان نامیده شد 

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با ارایه تذکری نسبت به قطع درختان در تهران واکنش نشان داد.

وی گفت برای آلودگی هوا کاری نمی توانیم بکنیم اما برای حفظ فضای و درختان موجود کاری انجام دهیم.

امانی افزود: وقتی نهاد مقدس دانشگاه که اسم یک معصوم را بر خود دارد، این کار را می کند، جای تامل دارد .

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در گذشته هم این مرکز ۱۱ درخت را قطع کرده و جریمه پرداخت نکرده و  اکنون بهانه آورده است که درختان خشک شده بودند.

امانی تاکید کرد: قطع درختان تنها با مجوز کمیسیون ماده ۷ توسط سازمان بوستان ها و در فصل مناسب می شود ، انجام شود.

به گفته وی، پیش از این در مرکز زلزله نگاری درختان قطع شدند ، معلوم نشد پرونده به کجا رسید، هم‌چنین در حاشیه راه آهن منطقه ۱۷ درختان قطع و نتیجه معلوم نشد.

ضرورت اصلاح قوانین استفاده از سمن ها و گروه های جهادی در اداره شهر

سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به موانع قانونی برای حضور سمن ها و گروه های جهادی در اداره شهر، خواستار اصلاح قوانین برای رفع این مشکل شد.

وی با اشاره به روز جهانی جوان و روز تشکل ها، ضمن گرامی داشت این روزها و قدردانی از خدمات بی منت سمن ها، تشکل ها و گروه های جهادی گفت: قوانین اداره و مدیریت شهری ما مربوط به زمانی می شود که دولت و حکومت ها خودشان اداره شهر را بر عهده داشتند.

علوی ادامه داد: با گسترش شهرها دولت ها توان اداره شهر را نداشتند و دست به اصلاح قوانین به نفع اداره شهر توسط مردم زدند.

این عضو شورا با بیان اینکه این اتفاق در ایران رخ نداده است، گفت: لازم است جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و حکمرانی حلقه های میانی این قوانین اصلاح شوند.

وی به حضور گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد در شهر جهت خدمت اشاره و تاکید کرد: قوانین اداره شهر در ایران به صورتی است که گروه های جهادی و سمن ها نمی توانند اداره امور را به دست گیرند و قوانین پیمانکاری است؛ اکنون برای سپردن امور به سمن ها و گروه های جهادی از آن کد اقتصادی، مباحث مالیاتی و … می خواهند، اگر سمن ها و گروه های جهادی این موارد را داشته باشند که شرکت می شوند و دیگر سمن و گروه جهادی نخواهند بود.

رئیس کمیته مشارکت های اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: لازم است شهرداری لایحه ای در خصوص اصلاح قوانین به شورا ارائه کند، البته برخی قوانین نیز فراتر از شورا است و باید در مجلس اصلاح شوند.

علوی همچنین با اشاره به جلسه ای که با مجمع ملی تشکل های جوانان کشور داشته است، گفت: بحران کرونا نشان داد که تشکل های مردمی کمک بسیار خوبی برای دولت و اداره امور هستند بنابر این با توجه به عبور از آن فضای بحرانی، اکنون وقت آن است که برای استفاده از ظرفیت این تشکل ها که متشکل از جوانان با انگیزه هستند، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

ادامه دارد …

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.