تاکید موگرینی بر اجرای برجام/آژانس ۵ بار بر پایبندی تهران صحه گذاشت

double-quot

تهران – جارپرس -مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب با تاکید بر اجرای برجام و خطاب به مسئولان آمریکایی، گفت: درحالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای ایران انتقاد می کند که آژانس بین الملی انرژی اتمی تاکنون پنج بار بر پایبندی تهران به این توافق صحه گذاشته است.

کد خبر : 20676
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 - 6:14
تاکید موگرینی بر اجرای برجام/آژانس ۵ بار بر پایبندی تهران صحه گذاشت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد و همکاری این سازمان با اتحادیه اروپا در برقراری صلح و امنیت جهانی سخن می گفت، تصریح کرد: هماهنگی و فعالیت مشترک، کلید بحران های کنونی جهان است.
موگرینی با اشاره به این که صلح و ثبات در سوریه تنها باید از راه گفت و گو بین طرف های سوری در مذاکرات ژنو انجام شود، افزود: بهترین راه تضمین هماهنگی، همکاری با سازمان ملل متحد است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا از روند صلح تحت حمایت سازمان ملل متحد دفاع می کند، به لیبی نگاه کنید، دریچه امیدی در این کشور باز شده است که ما آن را کاملا تایید می کنیم و باور داریم که مردم لیبی این فرصت را غنیمت خواهند شمرد.
موگرینی در ادامه آورد: ما به صورت کامل از تلاش های سازمان ملل متحد برای ایجاد راه حل بحران های سیاسی حمایت می کنیم و بر این باوریم که سازمان ملل متحد باید محور همه تلاش های سازنده ای باشد که برای برقراری صلح و ثبات صورت می گیرد.
وزیر امورخارجه پیشین ایتالیا افزود: تنها سازمان ملل متحد می باشدکه ضامن عملیات سیاسی، روند اجرای آن و نتایج به دست آمده از آن است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ابراز امیدواری کرد که واشینگتن از توافق آب و هوایی پاریس همانگونه که ترامپ درصدد خروج از آن است، خارج نشود.
موگرینی همچنین تاکید کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا با افتخار و به صورت هوشمندانه در برنامه جهانی غذا، سازمان یونیسف و آژانس امداد فلسطینیان سازمان ملل متحد (اونروا) سرمایه گذاری می کنند.
وی همچنین از آمریکا خواست تا کمک های خود را به نهادهای سازمان ملل متحد کاهش ندهد، زیرا به اعتقاد وی اهمیت این کمک ها که در راستای صلح و ثبات انجام می گیرد، از هزینه های نظامی کمتر نیست.
آمریکا پیشتر اعلام کرده بود درصدد است تا بخش گسترده ای از کمک های خود به سازمان ملل متحد را کاهش دهد و هزینه های دفاعی را به صورت بی سابقه ای شدت بخشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.