تاثیر افزایش قیمت‌ خودرو و موبایل بر سرقت‌ها/ ۶۰ درصد مجرمان تهران غیربومی‌ هستند

double-quot تهران - جارپرس - رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که افزایش قیمت‌های خودرو و موبایل بر سرقت‌ها موثر بوده است.
کد خبر : 50721
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 12:27
تاثیر افزایش قیمت‌ خودرو و موبایل بر سرقت‌ها/ ۶۰ درصد مجرمان تهران غیربومی‌ هستند

به گزارش جارپرس از ایسنا، سردار علیرضا لطفی امروز در نشست خبری با بیان اینکه در تهران ۱۳ میلیون نفر جمعیت ثابت و شناور داریم، گفت: تامین امنیت در چنین شهری با چالش‌ها و سختی‌هایی دشوار است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۱۷۰۰ نفر برای دریافت خدمات، پیگیری شکایت و … به پلیس آگاهی مراجعه می‌کنند، گفت: شرایط کرونا منجر به تعطیلی یا تعلیق کارهای ما نشد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به روند افزایش قیمت‌ها گفت: در چند سال اخیر و به ویژه در سال ۹۹ افزایش قیمت طلا و ارز فشارهایی به پلیس آگاهی وارد کرد .

وی با تاکید بر اینکه خانه جای مناسبی برای نگهداری از طلا وارز نیست، در عین حال از تاثیر افزایش قیمت خودرو، قطعات خودرو و تلفن همراه بر سرقت‌ها خبر داد و گفت: این موارد بر وقوع سرقت‌ها تاثیر گذار بود.

لطفی در بخش دیگری از نشست خبری خود به وقوع جرائم در تهران اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد مجرمان در تهران غیربومی هستند.

کرونا، جیب‌بری را کم کرد

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ به تشریح وضعیت وقوع جرائم و کشف آن در پایتخت اشاره کرد وگفت: در حوزه سرقت‌های خرد در سال ۹۹ ما دو درصد افزایش وقوع داشتیم. البته ۵۷.۴ درصد کل سرقت‌ها در تهران خرد است و ما توانستیم ۷.۵ درصد افزایش کشف را نیز داشته باشیم.
به گفته لطفی ۷۴.۳ درصد سرقت‌ها در تهران منجر به کشف شده است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه جیب‌بری با توجه به اینکه کرونا منجر به کاهش تجمعات شده است. آمار جیب‌بری در پایتخت نسبت به سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته و در عین حال قدرت کشف ما ۹۴ درصد بوده است. حدود ۷۶ درصد از سرقت‌های مغازه نیز کشف شده است.

وی به جرائم جنایی اشاره کرد و گفت: جرائم جنایی یعنی سرقت مسلحانه، قتل عمد، آدم‌ربایی، اسیدپاشی، تجاوز، فقدان و حریق عمدی است که در مجموع کاهش ۱۵.۵ درصدی داشته است.

افزایش قتل و کاهش تجاوز، آدم‌ربایی و اسیدپاشی

لطفی با بیان اینکه در حوزه قتل پنج فقره افزایش داشته‌ایم، تصریح کرد: در حوزه پرونده‌های مربوط به آدم‌ربایی، تجاوز، حریق عمد و اسیدپاشی و سرقت مسلحانه به ترتیب ۴۰، ۱۹، ۷۵ و ۲۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: در حوزه فقدان افراد اداره چهارم پلیس آگاهی را به این موضوع اختصاص دادیم وخوشبختانه بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه تشکیل شده و با دیگر استان‌ها در ارتباطیم و هماهنگی خوبی هم با سازمان‌های دیگر داریم. نتیجه این اقدامات هم کاهش ۱۵ درصدی فقدان و افزایش کشفیات بوده است. طوری که در موارد فقدان هم مورد جدی نبوده و عمدتا به سرعت کشف شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.