0 نظر
185 بازدید

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مهار شد

double-quot
اراک – جارپرس – مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با تلاش بازرسان این اداره کل و همکاری و رعایت بهداشتی واحدهای پرورش طیور و مردم در این استان مهار شد.
کد خبر : 19191
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 6:37
بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مهار شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، محسن شانقی افزود: از اواخر دی ماه تا امروز با وجود انجام بازرسی ها، پایش ها و انجام آزمایش ها در استان و ارسال ۴۰ نمونه مشکوک به آزمایشگاه مرجع در تهران مورد جدیدی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها و واحدهای پرورش طیور استان مرکزی مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به گذشت ۲۲ روز از مشاهده آخرین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی شرایط این بیماری در استان به حالت عادی بازگشته و امید است این مهم با رعایت مسائل بهداشتی توسط مرغداران، مردم و هوشیاری و بازرسی های بازرسان این اداره کل این شرایط در استان ادامه داشته باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای بهمن ماه با کاهش جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک تلفات جدیدی بر اثر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این تالاب نیز مشاهده نشده است.
دکتر شانقی گفت: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان رصد، آزمایش و پایش مرغداری ها و واحدهای تولیدی طیور را در دستور کار خود دارند و مرغداران نیز باید از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی غافل نشوند و کمال همکاری را با بازرسان این اداره کل داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی واحدهای پرورش طیور برای جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت اصول امنیتی، زیستی و بهداشتی را به عنوان اصل مهم مبارزه با این بیماری مورد نظر داشته باشند و با رعایت هرچه بیشتر این اصول نسبت به گذشته از شیوع مجدد آن در مرغداری ها استان جلوگیری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان از واحدهای پرورش طیور خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی و ضد عفونی خودروهای حمل مرغ، تخم مرغ و دان به مرغداری های هرگونه تلفات مشکوک را به این اداره کل گزارش کنند و تلفات را به شکل بهداشتی دفن کنند.
۲۲ کانون آلوده به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شامل ۱۶ واحد صنعتی پرورش طیور و ۶ روستا از ابتدای شیوع این بیماری در استان مرکزی شناسایی و حدود ۴۴۰ هزار قطعه طیور در این مرغداری های آلوده معدوم شد.
نخستین مورد تایید شده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری اراک در نیمه آذرماه امسال رخ داد و از ۲۲ آذر ماه با دستور مستقیم استاندار مرکزی و مصوبه شورای تامین استان قرارگاه مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی فعالیت دارد.
استان مرکزی دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی، ۱۹۱ کارگاه پرورش آبزیان، ۶۳۸ واحد زنبورداری، هشت کشتارگاه صنعتی طیور و ۲۳ واحد کارخانه تولید خوراک و مکمل دام و طیور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.