بیش از ۵ هزار آواره عراقی به خانه هایشان در بعقوبه باز می گردند

double-quot
تهران – جارپرس – «حقی الجبوری» عضو شورای استانداری دیاله عراق روز شنبه گفت که با بازگشت بیش از ۵ هزار خانواده عراقی به خانه هایشان در روستاهای آزاد شده شمال شرق بعقوبه موافقت شد.

کد خبر : 18481
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1395 - 6:15
بیش از ۵ هزار آواره عراقی به خانه هایشان در بعقوبه باز می گردند

به گزارش پایگاه خبری الشرقیه نیوز، وی افزود: کمیته عالی نظارت بر پرونده آوارگان عراقی به صورت رسمی با بازگشت ۵هزار و ۵۳۵ خانواده آواره به خانه های موافقت کرد.
الجبوری ادامه داد: بازگشت خانواده ها از اواسط ماه جاری صورت می گیرد و آواره گان دیگر نیز به زودی به خانه خود در سایر مناطق استان دیاله باز خواهند گشت.
بخش اعظم استان دیاله در سال ۹۳ و استان صلاح الدین در طول سالهای ۹۳ ، ۹۴ به طور کامل توسط نیروهای نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی از داعش آزاد شده است.
الحشد الشعبی از نهادهای نظامی و امنیتی مستقل عراق است که به عنوان یک نیروی نظامی ضابطه مند زیر نظر مستقیم حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق قرار دارد.
در تشکیلات بسیج مردمی عراق همچنین بیش از ۲۰ هزار رزمنده از اهل سنت عراق عضویت دارند و این نهاد مردمی به تازگی با اکثریت آرای نمایندگان مجلس عراق به عنوان یک سازمان نظامی شناخته شد و بسیاری از نمایندگان اهل سنت و کُرد پارلمان عراق به آن رای دادند.
عراق بیش از دوسال است که با حضور گروه تروریستی- تکفیری داعش و اشغال برخی نقاط آن از سوی داعشی ها با بحران روبه رو است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.