بیانیه کشورهای غربی درباره “اعدام های دسته جمعی” طالبان در افغانستان

double-quot تهران - جارپرس - جمعی از کشورهای غربی با صدور بیانیه مشترکی، طالبان افغانستان را به "اعدام‌های جمعی" و بدون محاکمه علیه نیروهای سابق امنیتی و پلیس این کشور متهم کردند.
کد خبر : 76071
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 8:12
بیانیه کشورهای غربی درباره “اعدام های دسته جمعی” طالبان در افغانستان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از الجزیره، آمریکا، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کانادا، دانمارک، اتحادیه اروپا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ژاپن، هلند، نیوزیلند، مقدونیه شمالی، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، انگلیس و اوکراین در بیانیه‌ای مشترک، طالبان افغانستان را به “اعدام دسته‌جمعی” نیروهای سابق پلیس متهم کردند.

در این بیانیه آمده است: “ما عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به قتل و ناپدید شدن اجباری نیروهای امنیتی سابق افغانستان که توسط دیده‌بان حقوق بشر و دیگران مستند شده، هستیم”.

همچنین در این بیانیه تاکید شده که ” گزارش‌ها در این باره نقض جدی قوانین حقوق بشر است و با عفو اعلام شده توسط طالبان مغایر است. ما از طالبان می‌خواهیم که عفو اعضای سابق نیروهای امنیتی افغانستان و مقامات دولتی سابق را به طور موثر اجرا کند تا اطمینان حاصل شود که این عفو ​​در سرتاسر کشور و در همه صفوف نیروهای امنیتی اجرا خواهد شد. ”

در این بیانیه آمده است که “موارد گزارش شده باید فوراً و به صورت شفاف بررسی و مسئولان آن مجازات شوند و این اقدامات باید به وضوح و به‌ عنوان بازدارنده‌ای فوری برای کشتار و ناپدید شدن اجباری بیشتر اعلام شود”.

کشورهای صادر کننده این بیانیه تاکید کردند که” ارزیابی طالبان از طریق اقدامات این گروه ادامه دارد”.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.