0 نظر
165 بازدید

بیانیه هیأت امنا دانشگاه آزاد در برخورد با مسببان واژگونی اتوبوس

double-quot
تهران – جارپرس – هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه فوق‌العاده عصر روز شنبه مقرر کرد با متخلفان و خاطیان حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس برخورد قاطعانه و بدون مسامحه‌ای انجام گیرد.
کد خبر : 28260
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 دی 1397 - 9:32
بیانیه هیأت امنا دانشگاه آزاد در برخورد با مسببان واژگونی اتوبوس

به گزارش جارپرس از ایرنا ، سه شنبه هفته گذشته بود که خبری هولناک پیچید؛ در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه، اتوبوسی حامل دانشجویان به دلیل نقص فنی و بریده شدن ترمز، از مسیر خارج و واژگون شد و در طی آن ۱۰ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند که حال چند نفر از مصدومان این حادثه هم‌چنان نامناسب است. اتوبوس مذکور فاقد معاینه فنی بوده و ۲۰ روز قبل از حادثه به سرویس‌های این دانشگاه اضافه شده بود.
براساس گزارش دانشگاه آزاد ، در جلسه فوق العاده هیات امنای این دانشگاه با حضور علی اکبر ولایتی ، ضمن گفت وگو درباره ابعاد و دلایل حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات تصمیمات مهمی در این باره گرفته شد.
در این جلسه مقرر شد بازرس ویژه هیأت امناء با استقلال کامل به بررسی دقیق و موشکافانه ابعاد این حادثه بپردازد و ضمن ارائه گزارش فوری به هیات امناء، با متخلفان و خاطیان این حادثه دلخراش برخورد قاطعانه و بدون مسامحه‌ای داشته باشد.
همچنین طبق دستور اعضای هیات امناء کلیه دست‌اندرکاران دانشگاه علوم تحقیقات، از ریاست تا مسئولان اجرایی باید برای روشن شدن ابعاد این حادثه همکاری کاملی با بازرس ویژه داشته باشند.
در پایان این جلسه بیانیه‌ای صادر شد که در آن آمده است : رئیس دانشگاه موظف است کلیه اقدامات لازم را در جهت بهبودی کامل مصدومین و آسیب‌دیدگان حادثه به عمل آورده و در جهت کاهش آلام خانواده‌های درگذشتگان و مصدومین از هیچ کوششی دریغ ننماید.
این بیانیه تأکید می‌کند: هیأت امناء ضمن صدور دستور به بازرس ویژه هیأت امناء برای بررسی مستقل و دقیق علل حادثه و معرفی متخلفان، از ریاست، مسئولان اجرایی و تمامی همکاران و دست‌اندرکاران دانشگاه که از لحظات ابتدایی اقدامات مهمی را با جدیّت آغاز نموده‌اند مؤکداً می‌خواهد که در همکاری کامل با دفتر بازرسی ویژه هیأت امناء در جهت تسریع رسیدگی ریشه‌ای به این حادثه، اقدامات لازم را با جدیت انجام دهند و ضمن برخورد قاطع و بدون مسامحه با متخلفان و خاطیان در تمامی سطوح، نتیجه امور به صورت مستمر به اعضاء هیأت امناء گزارش گردد.
در ادامه بیانیه آمده است: رئیس دانشگاه موظف است پس از دریافت گزارش بازرسی ویژه هیأت امناء، بلافاصله، کلیه اقدامات لازم را در جهت برخورد قاطع با متخلفین (در هر سطحی که هستند) انجام داده و گزارش آن را به آگاهی هیأت امناء برساند.
این بیانیه در پایان می‌افزاید: لازم است رئیس دانشگاه، نسبت به تدوین راهکارهای لازم به منظور مقابله و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه و تأمین امنیت، رفاه و آسایش اساتید، دانشجویان و کارکنان در کلیه واحدهای دانشگاهی و دانش‌آموزی سراسر کشور اقدام نموده و نتیجه اقدامات صورت گرفته در جهت اجرای این مصوبات را در جلسه فوق‌العاده بعدی که در هفته آینده تشکیل خواهد شد، به اطلاع هیأت امناء برساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.