بورل: ذخایرتسلیحاتی اتحادیه اروپا به شدت کاهش یافته است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، ذخایر تسلیحاتی اتحادیه اروپا به دلیل کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین به شدت رو به کاهش گذاشته است.
کد خبر : 100607
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 شهریور 1401 - 22:07
بورل: ذخایرتسلیحاتی اتحادیه اروپا به شدت کاهش یافته است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان گفت‌وگو با قانونگذاران در پارلمان اروپا با بیان اینکه زرادخانه‌های تسلیحاتی اروپا باید دوباره پر شوند، گفت: انبارهای تسلیحاتی بسیاری از کشورهای عضو در حال خالی شدن هستند و علتش هم کمک‌های مداوم تسلیحاتی آنها به اوکراین است.

این دیپلمات همچنین گفت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین هماهنگی داشته باشند تا از کاهش تسلیحات و هدر رفت پول جلوگیری کنند. اگر این کشورها به درستی هماهنگی نداشته باشند هزینه ها هدر می‌رود و مساله کاهش انبارهای تسلیحاتی بیشتر دیده می‌شود ما باید این شکاف را پر کنیم.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ کشورهای اروپایی تسلیحات به اوکراین می فرستند و بورل نیز از آن زمان درباره آغاز یک هیات آموزشی برای سربازان اوکراینی صحبت کرده است.

روز دوشنبه بورل گفت که بروکسل باید یک سال پیش به درخواست‌ها برای آموزش نیروهای اوکراینی سریعتر پاسخ می‌داد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد، متاسفانه ما این کار را انجام ندادیم و امروز پشیمانیم. ما اوت گذشته باید این کار را انجام می‌دادیم و بابت انجام ندادنش متاسفیم. اگر آن زمان اقدام می‌کردیم امروز اتحادیه اروپا در وضعیت بهتری بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.