بورل خواستار سرعت‌بخشیدن به روند انتقال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه شد

double-quot تهران- جارپرس-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به بحران انسانی در غزه، خواستار سرعت‌بخشیدن به روند انتقال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین در غزه شد.
کد خبر : 135728
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 15:51
بورل خواستار سرعت‌بخشیدن به روند انتقال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه شد

به گزارش جارپرس ازایرنا، جوسپ بورل که برای شرکت در اجلاس گروه ۷ به ژاپن سفر کرده است، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: ما حمله تروریستی حماس را به شدت محکوم و از حق اسرائیل برای دفاع از [خود] با رعایت قوانین بین المللی و شرایط بشردوستانه [حمایت] کرده ایم. اما نکته مهم در حال حاضر تلاش برای کاستن از وضعیت وخامت بار انسانی است.

وی افزود: ما باید تمام تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهیم. می دانم که توقف و کاستن از شدت تنش کنونی دشوار به نظر می‌رسد، اما ما باید حداکثر تلاش خود را برای آزادی اسرا انجام دهیم تا اتباع خارجی از غزه خارج شوند و کمک های بشردوستانه افزایش یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به کمک‌های بشردوستانه اتحادیه به غزه افزود: نکته مهم فقط داشتن منابع مالی نیست، بلکه ظرفیت انتقال کمک‌های بشروستانه به غزه است که باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه «وضعیت کنونی به لحاظ بشردوستانه بسیار وخیم است» افزود: ما باید حداکثر تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهیم.

بورل اضافه کرد که اتحادیه اروپا «قویاً» از باز شدن کریدورهای بشردوستانه و توقف درگیری‌ها، به منظور امکان‌پذیر ساختن انتقال کمک‌ها به غزه و آزادی اسرا حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحالی درباره افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه سخن گفت که رژیم صهیونیستی با وجود درخواست‌های نهادهای بین المللی و بشردوستانه مبنی بر ورود حدود ۱۰۰ کامیون در روز، به اعمال محدودیت های امنیتی برای ورود اقلام امدادی به این منطقه از طریق گذرگاه رفح ادامه می‌دهد. به گفته منابع فلسطینی روزانه ۲۵ درصد از کمک‌هایی که باید به شکل روزانه وارد نوار غزه شوند، به سختی اجازه ورود پیدا می‌کنند.

رژیم صهیونیستی بدون اینکه برایش تعداد محموله‌های وارداتی به غزه مهم باشد، محموله‌های مجاز را بسیار آهسته رد می‌کند. مقادیر عظیمی از کمک‌های محلی و بین المللی وجود دارد که هنوز در گذرگاه العوجه در مرز مصر با سرزمین‌های اشغالی در انتظار تایید طرف اسرائیلی و تکمیل بازرسی برای رسیدن به گذرگاه رفح هستند، این علاوه بر محموله‌هایی است که در انبارهای استان سینا شمالی و فرودگاه العریش انباشته شده‌اند.

به گفته سازمان‌های بشردوستانه، نوار غزه از آغاز جنگ کنونی با کمبود شدید مواد اولیه به ویژه با تمام شدن بیشتر ذخایر انرژی، غذا و آب مواجه بوده است. بازارها و مغازه‌ها در نوار غزه درهای خود را به دلیل حملات هوایی خشونت آمیز اشغالگران صهیونیست بسته‌اند و صدها مغازه، رستوران و نانوایی هم در این حملات تخریب شدند.

محاصره اسرائیل که از سال ۲۰۰۶ بر نوار غزه تحمیل شده است، نرخ فقر، بیکاری و ناامنی غذایی را در این منطقه افزایش داده و به سطح بی سابقه‌ای در میان بیش از دو میلیون نفری رسانده که در مساحت ۳۶۵ کیلومتر مربعی نوار غزه زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی تحت فشار سازمان ملل و جامعه بین الملل طی روزهای گذشته اجازه ورود برخی محموله‌های کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه داده است که البته بنا به گفته منابع فلسطینی میزان آنها به اندازه‌ای اندک بوده که دردی از مردم غزه دوا نکرده و هیچ تغییری در وضعیت معیشت آنها ایجاد نکرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.