0 نظر
116 بازدید

به رغم هشدارهای روسیه؛ آمریکا به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهد

double-quot تهران - جارپرس - براساس گزارش‌ها، روسیه در پیام هشدار رسمی به آمریکا گفته است تا از ارسال تسلیحات بیشتر برای اوکراین خودداری کند، در غیر این صورت با "تبعات غیر قابل پیش‌بینی" مواجه خواهد شد.
کد خبر : 88654
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردین 1401 - 15:47
به رغم هشدارهای روسیه؛ آمریکا به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، روزنامه واشنگتن‌ پست گزارش داد، مسکو در یادداشتی دیپلماتیک هشدار داد که اقدام آمریکا و ناتو در ارسال سامانه‌های تسلیحاتی “حساس‌تر” به اوکراین در حال افزودن “هیزم به آتش درگیری” در آنجاست و می‌تواند “تبعات غیر قابل پیش‌بینی” به همراه داشته باشد.

این در حالی است که یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هیچگونه مکاتبه دیپلماتیک را تایید نکرد و گفت که آمریکا به ارسال سلاح برای اوکراین ادامه می‌دهد.

این سخنگو گفت: آنچه می‌توانیم تایید کنیم این است که در کنار متحدان و شرکا، ما در حال ارسال کمک امنیتی به ارزش میلیاردها دلار به اوکراین هستیم و شرکای اوکراینی ما از آنها در تلاشی فوق‌العاده برای دفاع از کشور خودشان مقابل تخاصم بی‌دلیل و اقدامات خشونت‌آمیز وحشتناک روسیه استفاده می‌کنند.

سفارت روسیه در اوکراین به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداد.

ایالات متحده در حال آماده شدن برای ارسال تازه‌ترین ۸۰۰ میلیون دلار (۶۱۰ میلیون پوند) کمک نظامی به اوکراین است که مجموع آن از زمان آغاز جنگ را به ۲.۶ میلیارد دلار می‌رساند. دولت بایدن همچنین تصریح کرده است که تجهیزات سنگین و پیچیده‌ای از جمله بالگرد، پهپادهای هوایی و دریایی و توپخانه‌ خودکششی دوربلند ۱۵۵ میلی‌متری را ارسال می‌کند و در عین حال به سربازان اوکراینی برای استفاده از آنها آموزش می‌دهد.

ایالات متحده همچنین در حال ارسال موشک‌های ضد تانک و ضد هوایی است که به اوکراین کمک کرده است. اوکراینی‌ها ادعا می‌کنند که روز پنجشنبه با استفاده از موشک‌های نپتون ساخته‌شده توسط اوکراین، ناو پرچمدار روسیه در دریای سیاه موسوم به مسکوا را غرق کردند. انگلیس قول داده تا موشک‌های ضد کشتی بیشتری بفرستد. کارشناسان نظامی معتقدند که سامانه‌های موشکی ضد کشتی اوکراین چیزی است که روسیه را از فرود آبی خاکی در اطراف اودسا منصرف کرده است.

مشخص نیست که آیا مسکو یادداشت‌های دیپلماتیک مشابهی به کشورهای اروپایی ارسال کرده است یا خیر. روز پنج‌شنبه، معاون صدراعظم آلمان از صحبت‌های قبلی خود مبنی بر اینکه باید نیازهای ارتش اوکراین تامین شود، کوتاه آمد. او به اقدامات تلافی‌جویانه روسیه اشاره داشت و گفت: تسلیحات سنگین معادل تانک است و تمام کشورهای عضو ناتو فعلا این گزینه را رد کرده‌اند تا خودشان به هدف حمله تبدیل نشوند.

با این وجود، جمهوری چک تانک‌های تی-۷۲ و نفربر زرهی ارسال کرده و آمریکا در حال ارسال بالگرد و توپخانه خودکششی به اوکراین است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.