به احتمال زیاد موتلفه برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا معرفی می کند

double-quot تهران - جارپرس - دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اعلام احتمال معرفی نامزد از سوی این حزب برای ۱۴۰۰تاکید کرد که معتقدیم دولت حزبی موفق تر از دولت شخصی است.
کد خبر : 41151
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 12:41
به احتمال زیاد موتلفه برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا معرفی می کند

به گزارش جارپرس از ایسنا، اسدالله بادامچیان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه جهان در تحولات جدی قرار داشته و آمریکا و اروپا دچار بحران جدی و چندگانه است، اظهار کرد: ما در گام دوم انقلاب هستیم . در گام اول مشکلات و موفقیت هایی داشته ایم و اکنون تجربیات زیادی آموخته شده و ایران به قدرت منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اکنون در دوره خاصی هستیم و باید به سمت تکامل انقلاب، تکمیل نظام ، پیشرفت همه جانبه ، برطرف کردن ضعف ها و ایجاد تمدن اسلامی پیش برویم.

دبیر کل حزب موتلفه ادامه داد: الان در گام دوم با حفظ همه آزادی ها باید به تعامل همه جانبه جناح های سیاسی برسیم. همه باید دست در دست هم دهیم و با پرهیز از درگیری های جناحی و احترام به انتخاب مردم، کشور را به سمت اهداف گام دوم پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه دنبال تخریب و برخورد با سایر جریان ها نبوده و دنبال تعامل است، تصریح کرد: حزب آمادگی دارد با دولت منتخب مردم در۱۴۰۰همراهی کند. البته احتمال معرفی نامزد از سوی حزب زیاد است،‌ زیرا معتقدیم دولت حزبی موفق تر از دولت شخصی است.

بادامچیان در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات و برنامه های حزب درباره انتخابات۱۴۰۰، اظهار کرد: ما معتقد به وحدت هستیم و مشی موتلفه همیشه این بوده که با جمع کار کند. برای انتخابات پیش رو اولین مسأله ما وحدت است. موتلفه براساس مصوبه شورای مرکزی خود بر محوریت جامعه روحانیت و جامعه مدرسین عمل کرده است. ما با شورای ائتلاف هم درباره ضرورت وحدت جلسه داشته ایم ولی معلوم شد برخی دوستان می خواهند شورای ائتلاف مستقل عمل کند. شورای وحدتی هم تشکیل شده است و نمایندگان جامعه روحانیت مبارز آنجا هستند و نماینده جامعه مدرسین هم بزودی معرفی می شود. درباره شوراها نظر ما این است که وحدت استانی را دنبال کنیم نه اینکه از تهران لیستی تعیین شود.

وی خاطر نشان کرد : بحث های انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می کنیم. من نامه ای نوشتم به شورای نگهبان و خواسته ام آنها تفسیر از رجل سیاسی مذهبی را ارائه کنند تا تکلیف آنهایی که می خواهند نامزد شوند، مشخص شود.

بادامچیان در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره نامزدی نظامیان در انتخابات چیست، گفت: نظامیان باید برای حضور در عرصه سیاسی از فرمانده کل قوا اجازه بگیرند. نامزدی نظامیان که بازنشسته شده باشند، منع قانونی ندارد. رای آوری فردی که سابقه نظامی دارد، بستگی به شخص نامزد شده دارد مثلا اگر قاسم سلیمانی نامزد می شد، رای می آورد البته این شهید راه دیگری می رفت و دنبال این مسائل نبود بنابراین رای آوری به شخصیت طرف بستگی دارد.

وی افزود: در این چند سال مردم به دو گروه رای نداده اند به کسانی که در وزارت اطلاعات بودند و افراد نظامی. نگاه ما در موتلفه این است که کدام نامزد اصلح است و ما نگاه نظامی یا غیرنظامی نداریم. ما معتقدیم که برای انتخابات کسی نامزد شود که کشور را در جهت گام دوم پیش ببرد و مشکلات را حل کند. اداره کشور بعد دولت روحانی بسیار سخت است‌.

وی درباره پیش بینی از میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ ، گفت: کسی نمی تواند مردم را به رای دادن مجبور کند اما مشارکت قوی در انتخابات خواهیم داشت زیرا مردم اصولگرا و اصلاح طلب شعاری و تند و اعتدالی را آزموده اند و در انتخابات پیش رو به سراغ کسی می روند که برنامه، تیم و حزب دارد و می تواند مشکلات را حل کند.

بادامچیان با اشاره به اینکه عدم حضور در انتخابات به معنی خودکشی سیاسی است، ادامه داد: اینکه گفته می شود مشارکت کم به نفع اصلاح طلبان است، یکی از القائاتی است که می شود.

دبیرکل حزب موتلفه درباره عملکرد مصطفی میرسلیم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: میرسلیم گزینه. ریاست مجلس بود و رای نیاورد و الان احترام ریاست مجلس را دارد. وی فرد منزوی در مجلس نیست و برای شورای نظارت بر انتخابات شوراها رای بالایی آورد و میرسلیم نایب رییس شده است. میرسلیم روحیه مصاحبه و تعامل زیاد با خبرنگاران ندارد ولی فعالیت خود در مجلس را دارد. او با شیوه خودش فعالیت دارد.

بادامچیان در پاسخ به این پرسش که آیا همه جریان های اصولگرا به وحدت می رسند، خاطرنشان کرد: ما وحدت مطلق نداشته و نداریم ولی اکثریت به وحدت می پیوندند. بعضی به صورت شخصی و برخی به صورت تشکیلاتی به این وحدت نمی پیوندند ولی مهم این است که با هم دعوا و تنازع نکنند. اختلاف همیشه وجود دارد.

وی درباره موضع خود نسبت به آغاز مذاکرات هسته ای و تمایل اصولگرایان برای مذاکره از سوی این جریان، گفت: حتی احمدی نژاد در سال آخر دولت خود دنبال مذاکره بود چون آمریکا دنبال مذاکره بود. در سال۹۲ اکثریت مردم موافق مذاکره با شرط حفظ منافع ملی بودند و مردم به روحانی رای دادند. او سیاست برد_ برد را دنبال کرد و من همان زمان گفتم این سیاست صحیح نیست چون آمریکا به شما برد نمی دهد و شما نمی دانید بهآمریکا برد بدهید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در برجام نظرات خیلی گوناگونی داشت، تصریح کرد: کسانی که تصور می کردند برجام برد است، دیدند آمریکا تحریم ها را تشدید کرد. برجام تجربه بسیار ارزشمندی بود که به آمریکا خوش بین نباشیم.

وی با اشاره به اظهارات برخی اصولگرایان مبنی بر اینکه اگر ما بودیم برجام را بهتر اجرا می کردیم، گفت: همیشه اینگونه است که در مسائل مختلف افراد می گویند که اگر ما بودیم بهتر عمل می کردیم.همه اصولگرایان که چنین اعتقادی را ندارند. این حرف ها طبیعی است که به هر حال عده ای می گویند که اگر ما بودیم بهتر مذاکره می کردیم. اگر اصولگرایان مذاکره می کردند، آمریکا به آنها امتیاز می داد؟ آمریکا به مرحوم زارعی یا کریمی قدوسی امتیاز می داد؟ اصلا بحث اصولگرا و اصلاح طلب نیست. ما دنبال استقلال خود هستیم و آمریکا دنبال اهداف خود است.

بادامچیان در پایان با انتقاد از لایحه بودجه۱۴۰۰، گفت: ما تحلیل خود در حزب درباره بودجه را به نمایندگان مجلس یازدهم ارائه داده ایم تا نمایندگان از دولت بخواهند بودجه را اصلاح کنند. نظر مجلس هم بازگرداندن لایحه بودجه است نه رد بودجه. این بودجه هم برای دولت مشکل درست می کند هم برای کشور.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.