به‌دنبال تغییر تعرفه‌ها برای مشترکان پرمصرف گاز هستیم

double-quot تهران - جارپرس - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه هرگونه جریمه برای مشترکان پرمصرف گاز طبیعی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی اعمال می‌شود، اعلام کرد که شرکت ملی گاز به‌دنبال تغییر تعرفه‌ برای آنهاست.
کد خبر : 71805
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 23:33
به‌دنبال تغییر تعرفه‌ها برای مشترکان پرمصرف گاز هستیم

 

به گزارش چارپرس از ایسنا، محمدرضا جولایی با اشاره به آغاز موج دوم سرما از ابتدای پاییز امسال، اظهار کرد: این موج سرما به احتمال زیاد ماندگار است و دمای هوا در همین حد می‌ماند و حتی پایین‌تر هم می‌آید.  با توجه به بحث ناترازی بخش انرژی (که در گاز، برق و دیگر فرآورده‌ها وجود دارد) باید سه کار انجام دهیم. یکی بحث توسعه منابع تولیدی است که امسال آخرین سکوی گازی که سکوی فاز ۱۴ و پالایشگاه مربوط به آن است زمستان آماده می‌شود و توسعه پارس جنوبی تکمیل خواهد شد و دیگر در پارس جنوبی توسعه‌ای نداریم.

وی تصریح کرد: از سویی پس از اینکه منابع را به حداکثر رساندیم، بهبود بهره‌وری و تولید پایدار باید مورد توجه باشد و اقدام‌هایی که در این زمینه در بخش‌های تعمیراتی مانند تعمیرات پالایشگاهی، تعمیرات سکوها، خطوط لوله و… است تقریباً تمام شده و در چند روز آینده تعمیرات همه این بخش‌ها تکمیل می‌شود و برای تولید ظرفیت کامل را در اختیار خواهیم داشت.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره ذخیره‌سازی گاز در مخازن سراجه و شوریجه، گفت: ذخیره‌سازی هم در حد توانی که مخزن جا داشته، انجام شده است و امیدواریم بتوانیم در زمستان از آنها با ظرفیتی که می‌خواهیم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش سوم کار «مدیریت مصرف» است، افزود: در بخش مدیریت مصرف، دو بخش را تفکیک کرده‌ایم. یک قسمت کارهایی است که باید مصرف را در بخش‌های دولتی مدیریت کنیم. در بخش‌های دولتی نخستین قسمت کار را انجا داده‌ایم؛ از وزیر نفت مصوبه‌ای گرفته‌ایم که همه ساختمان‌های اداری و مراکز تفریحی و شهرک‌ها در همه کشور را پایش کنیم و اگر مطابق الگوی مصرفی که اعلام شده، رعایت نکنند به انواع‌ مختلف این مصرف را تنظیم خواهیم کرد. یک بخش هم در دیگر وزارتخانه‌هاست که آن را هم از هیئت دولت درخواست کرده‌ایم مصوبه را از معاون اول رئیس‌جمهوری بگیریم و بتوانیم مصارف اداره‌های دولتی را هم برای نمونه با خاموش کردن موتورخانه‌هایشان در ایام تعطیل و اواخر هفته، یا تنظیم موتورخانه‌ها کنترل کنیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: بخش دیگر کنترل مصرف در بخش خانگی و تجاری است. در قسمت صنعتی و تجاری احتمال دارد محدودیت‌هایی داشته باشیم. آنجاهایی که می‌توانند از سوخت استفاده کنند تقریباً تامین شده‌اند و اکنون در حد قابل قبولی است و می‌توانند از سوخت دومشان استفاده کنند، البته این مستمر است و پر کردن مخازنشان تا پایان زمستان تداوم خواهد داشت، اما هم‌اکنون ظرفیت مخازن در نیروگاه‌ها از ظرفیت ذخیره پارسال بیشتر است.

جولایی اظهار کرد: در بخش خانگی نیز مردم باید الگوی مصرف را رعایت کنند که باید از طریق تنظیمات و مواردی مانند صداوسیما از مردم درخواست کنیم الگوی مصرف رعایت شود. این کار از طریق تنظیم شوفاژخانه‌ها انجام می‌شود تا مصرف بهینه محقق شود، زیرا ما نمی‌توانیم امسال همه نقاط را پوشش دهیم، هرچند پارسال قطعی نداشتیم اما با این نوع مصرف همه‌چیز امکان‌پذیر است.

وی افزود: هرچند دما هم مهم است، اما از آنجا که بارندگی‌ها کمتر از سال قبل خواهد بود و بخش برق‌ – آبی هم در حد پارسال نداریم، به‌طور طبیعی فشار آن به گاز می‌آید و مقداری ممکن است کار را سخت کند. به هر حال اینها کارهایی است که انجام داده‌ایم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اعمال مشوق و جریمه برای مشترکان کم‌مصرف و پرمصرف گفت: همکاران ما در مدیریت گازرسانی در حال تلاش برای بهبود این مصوبه هستند تا یک‌سری از محدودیت‌های قانونی و حقوقی آن را برطرف کنند.

جولایی تصریح کرد: البته جریمه باید طبق همان چیزی باشد که مجلس تصویب کرده است. ما می‌توانیم تعرفه‌ها را تغییر دهیم و تعرفه‌ها باید تغییر کند که البته هنوز تأییدیه‌ای برای آن نداریم، اما جایی که خارج از الگوی مصرف باشد، تذکر لازم به آنها داده می‌شود و طبق همان اگر لازم باشد ممکن است برخورد حقوقی هم انجام شود، اما بحث جرایم را به‌طور حتم باید مجلس تصویب کند تا ما بتوانیم جریمه‌ای اعمال کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.