0 نظر
11 بازدید

در دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا؛

بهادری جهرمی: نوع حکمرانی آیت الله رئیسی مسئولیت‌محور و تحول‌خواهانه بود

double-quot تهران- جارپرس-سخنگوی دولت با اشاره به ویژگی‌های تحول‌خواهانه مدیریتی آیت‌الله شهید رئیسی، گفت: در دولت سیزدهم حرکت بسیار جدی از نگاه یاس محور به نگاه امیدمحور و باور به رشد و پیشرفت و حل مسئله با نگاه درونزا داشت.
کد خبر : 141915
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 11:37
بهادری جهرمی: نوع حکمرانی آیت الله رئیسی مسئولیت‌محور و تحول‌خواهانه بود

به گزارش  جارپرس از ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدم در دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و برشمردن ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی این شهدا، گفت: امیدواریم که یکی از برکت وجود این شهدای عزیز این باشد که چشم ما نیز بازتر شود.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در شرایطی مدیریت اجرایی امور کشور را در دست گرفتند که براساس شاخص‌ها بین‌المللی ما دهه خوبی را پشت سر نگذاشته بودیم، دوره رکود و تورم طولانی داشتیم، شاهد کاهش سرمایه اجتماعی بودیم و دولت دچار خستگی و فرسودگی شده بود؛ گفت: در این شرایط دولت سیزدهم با همت و مدیریت آیت‌الله رئیسی رویکرد تحول‌خواهانه‌ای را در پیش گرفت.

بهادری جهرمی با اشاره به رویکردهای تحولی در مدیریت آیت‌الله رئیسی، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی حرکت بسیار جدی از نگاه یاس محور به نگاه امیدمحور و باور به رشد و پیشرفت و حل مسائل داشت. ما این رویکرد تحولی را در دوران مدیریتی شهید رئیسی در قوه قضائیه نیز شاهد بودیم.

وی افزود: نوع مدیریت شهید رئیسی از نوع مسئولیت‌پذیری و مسئولیت‌محوری بود. شهید رئیسی همه مسائل کشور و حتی برخی مسائل در منظومه جهانی را با مسئولیت‌پذیری دنبال می‌کردند و اعتقاد داشتند باید راه ورود و راه حل مساله را بیابیم و هیچگاه از ایشان نمی‌شنیدیم که چیزی در اختیارمان نیست و به شدت معتقد بودند که باید فعال و پویا در میدان بود.

بهادری جهرمی گفت: شهید رئیسی از حکمرانی برون نگر و وابسته به حکمرانی درونزا و مستقل و فعال کردن ظرفیت‌های بزرگ درون و استقلال‌آور که از درون بجوشد و رقم بخورد، یکی از رویکردهای تحولی بود که شهید رئیسی به ویژه در حوزه سیاست خارجی دنبال کردند.

سخنگوی دولت با اشاره به سایر رویکردهای تحولی دولت سیزدهم در حوزه حکمرانی، تاکید کرد: در این دولت به حوزه‌های زیرساختی توجه ویژه شد و توجه از صرف مسائل سیاسی و روز به مسائل آینده ساز توجه ویژه شود. آیت‌الله رئیسی از رویکرد شخص محور، به مدیریت قانون محور و مردم‌پایه حرکت کردند. یکی از روال های هیات دولت همواره این بود که معاونت حقوقی نظر بدهند که آیا قانون اجازه این تصمیم را می‌دهد یا خیر.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در تمام حوزه‌ها اعم از سیاست داخلی و خارجی از مدیریت و حکمرانی نزاع پایه به مدیریت گفت‌وگو محور حرکت کردیم. از مدیریت نظارت گزیر به مدیریت نظارت پذیر حرکت کردند.

بهادری جهرمی گفت: از مدیریت متکی به چهره‌های سیاسی شناخته‌شده به مدیریت چهره‌های جوان گام برداشتند و پای جوانان به تمام حوزه‌های مدیریتی را باز کردند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه شهید رئیسی برای صیانت از این مسیرهای مدیریتی طی شده، اعتقاد راسخی به ارزیابی عملکرد داشتند و تصریح کرد: در این خصوصی دو نکته حائز اهمیت است؛ علی‌رغم اینکه در قانون اساسی ذکر شده بود، سابقه نداشته است که قوه مجریه برنامه کلان عملکرد خود را مبتنی بر نگاه علمی و دانشگاهی، طراحی و تدوین کند و آنرا در معرض اطلاع عموم، رسانه‌ها و حوزه دانشگاهی قرار دهد و خود را در معرض ارزیابی و نقد قرار دهد. این بدان معناست که شهید رئیسی برنامه‌محوری را در راس کار خود قرار داده و باور جدی به نقد و ارزیابی داشتند. ایشان از تمام حوزه‌های دانشگاهی و مردم خواستند که این موضوع را ارزیابی و نظر خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: به دستور شهید رئیسی، علاوه بر گزارش روزانه وهفتگی، تمام دولت و مجموعه‌های دولت به صورت فصلی مورد ارزیابی عملکرد قرار می‌گرفتند و عملکرد آنان و میزان پیشرفت و ارتقای امور نسبت به فصل گذشته مورد بررسی قرار می‌گرفت.

به گزارش ایرنا، دومین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا، حکمرانی سنجی برنامه محور، صبح امروز – ۲۱ خرداد ۱۴۰۳- به همت دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و در محل سالن شهید سردار سلیمانی پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.