بن سلمان به شرط تمجید شدنش از سوی لبنانی‌ها راضی به پیشبرد روابط با بیروت شد

double-quot تهران - جارپرس - منابع آگاه اعلام کردند، ولیعهد عربستان در تلاش‌ها برای حل بحران میان این کشور و لبنان منافع شخصی خود را ترجیح می‌دهد.
کد خبر : 76284
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 22:58
بن سلمان به شرط تمجید شدنش از سوی لبنانی‌ها راضی به پیشبرد روابط با بیروت شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، این منابع به وبسایت سعودی لیکس گفتند، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شرط کرده که به منظور پیشبرد مجدد روابط با بیروت، مقامات لبنانی و مسؤولان ارشد این کشور به صورت علنی از او قدردانی کنند.

به گفته این منابع، بن سلمان به منظور حمایت مجدد مالی و لغو تحریم‌ها علیه لبنان می‌خواهد تمجید از خود و بزرگداشت شخصیتش را در تمامی رسانه‌های لبنانی بشنود.

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس نیز نوشت، عربستان موافقت با برقراری مجدد روابط با لبنان را به دیدار یک رهبر غربی عالی رتبه با بن سلمان مشروط کرده بود زیرا رهبران غرب سال‌هاست که از دیدار با ولیعهد اجتناب می‌کنند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه در تماس تلفنی میان عربستان و رهبران لبنان میانجیگری کرد تا به مناقشه دیپلماتیک این دو کشور پایان دهد.

بحران سیاسی میان بیروت و ریاض پس از آن رخ داد که جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان پیش از تصدی این سمت در مصاحبه‌ای گفته بود، جنگ یمن بیهوده است و انصارالله با تجاوزی خارجی روبرو شده و به همین دلیل حق دارد از خود دفاع کند؛ مساله‌ای که باعث شد عربستان ولید البخاری، سفیر خود در بیروت را احضار کند و از سفیر لبنان در ریاض نیز بخواهد کشور را ترک کند و تمامی صادرات لبنان به ریاض را متوقف کرد و این به معنای تحمیل خسارت‌های سنگین به کشوری است که اقتصاد آن در حال فروپاشی است.

امارات، کویت و بحرین هم به تاسی از عربستان سفیران خود در بیروت را فراخواندند و از اتباع خود در لبنان خواستند این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.