بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه؛

بنیاد مسکن به روستانشینان فاقد مسکن زمین واگذار می‌کند

double-quot تهران- جارپرس- در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شد برای ساخت مسکن روستایی معیشت‌محور نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن به منظور سکونت دائمی با اولویت اشخاص افراد بومی اقدام کند.
کد خبر : 136051
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 10:03
بنیاد مسکن به روستانشینان فاقد مسکن زمین واگذار می‌کند

به گزارش جارپرس از ایرنا، در نشست علنی امروز – دوشنبه ۲۹ آبان – مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند الحاقی یک ماده ۵۱ موافقت کردند.

دربند الحاقی یک ماده ۵۱ آمده است: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است متناسب با بعد خانوار و با رعایت تبصره ۲ ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن ،جهت ساخت مسکن روستایی معیشت محور و جهت سکونت و فعالیت اقتصادی و تولیدی با ایجاد زیر ساخت های لازم و بازنگری محدوده طرح های هادی روستایی فاقد زمین به تصویب در مراجع مربوط نسبت به واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن جهت سکونت دائمی با اولویت اشخاص افراد بومی اقدام کند. دستورالعمل این بند از سوی هیات دولت تهیه می شود.

محمد صالح جوکار در مخالفت با این بند گفت: با قانون ساخت فوری مسکن و مسکن ملی، نباید تفاوتی بین شهر و روستا باشد برای ایجاد جذابیت و تقویت جمعیت پایدار در سطح روستاها باید اشتغال ایجاد کنیم چون در روستاها شغل نیست و این نمی تواند به توسعه جمعیت پایدار در روستاها کمک کند.

رییس کمیسیون امورداخلی کشور گفت: در شرایط واگذاری زمین به روستاییان مشکلاتی وجود دارد چون چندین سازمان و نهاد متولی امر روستا هستند و اگر بنیاد مسکن هم بخواهد زمین به طرح هادی اضافه کند با مخالفت دستگاه ها روبرو می شود. باید این شرایط آسان شود و این حکم هم نمی تواند تضمین کننده مسکن برای روستاییان باشد.

حسن نوروزی در موافقت با این بند بیان داشت: در ماده ۴ قانون ساماندهی مسکن آمده بنیاد مسکن می تواند از منابع طبیعی برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مراکز سکونتی زمین دریافت کند و به اهالی روستا اختصاص دهد این همان روشی است که زمین شهری از منابع طبیعی می‌گیرد و این روش در روستاها هم قرار است، اجرایی شود.

وی اضافه کرد: این اقدام خوبی است که بنیاد مسکن با بازنگری محدوده طرح هادی به متقاضیان فاقد مسکن در روستاها ، زمین واگذار می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.