0 نظر
180 بازدید

بنگاه‌های املاک ساماندهی می‌شوند

double-quot تهران - جارپرس - رئیس‌کل دادگستری استان قم از جدیت دستگاه قضا برای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک خبر داد.
کد خبر : 66732
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 شهریور 1400 - 14:22
بنگاه‌های املاک ساماندهی می‌شوند

به گزارش جارپرس از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری، رئیس‌کل دادگستری استان قم ضمن تأکید بر ضرورت نظارت بر طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک استان عنوان کرد: با عنایت به بخشنامه‌های صادره قوه قضاییه و همچنین مصوبات شورای قضایی استان، طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک از طریق معاونت پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قرارگرفته که شاهد دستاوردهای این طرح در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت و یا تمدید پروانه کسب ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی ۱۲۰ ساعته هستند، افزود: در این دوره‌ها سرفصل‌های مرتبط با این صنف از جمله مبارزه با پول‌شویی، اخلاق در نظام صنفی، دوره‌های تخصصی جهت دریافت پروانه فنی و پیشگیری از وقوع جرم تدریس می‌گردد.

رئیس‌کل دادگستری قم الزام متصدیان بنگاه‌های املاک به تنظیم پرینتی قراردادها و همچنین گنجاندن شرط ارجاع دعوا در صورت طرح به داوران را از دیگر ویژگی‌های این طرح برشمرد و تصریح کرد: عملیاتی شدن شرط داوری تأثیر به سزایی در کاهش دعاوی حقوقی و ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی خواهد داشت.

این مقام قضایی در خصوص مسئولیت بنگاه‌های املاک، ضمن تشکر از اعضای قانون مدار این صنف بیان کرد: با احراز مسئولیت مدنی و یا کیفری برخی اعضای متخلف به‌واسطه تنظیم قراردادهای غیرقانونی، دستگاه قضایی استان با قاطعیت به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.