بلینکن در نشست ناتو تنش‌های روسیه-اوکراین را پررنگ می‌کند

double-quot تهران - جارپرس - دستیار موقت وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، آنتونی بلینکن در جریان نشستش با شرکای ائتلاف ناتو در چند روز آینده در شهر بروکسل به بحث در خصوص کاهش تنشهای ایجاد شده از بابت تقویت مواضع نظامی در مرز روسیه-اوکراین خواهد پرداخت.
کد خبر : 53326
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 فروردین 1400 - 13:14
بلینکن در نشست ناتو تنش‌های روسیه-اوکراین را پررنگ می‌کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ ریکر، دستیار موقت وزیر امور خارجه در جریان این کنفرانس تلفنی گفت: شما احتمالا مطلع هستید که ناتو قرار است امروز سه شنبه نشست شورای ناتو-اوکراین را برگزار کند. نمایندگان دائم شورای آتلانتیک شمالی میزبان وزیر امور خارجه اوکراین خواهند بود و آنها در این موقعیت بر لزوم اینکه شاهد خویشتنداری و پرهیز از اقدامات تنش زا باشیم تاکید می کنند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا قرار است در جریان رایزنی ها با شرکای ناتو در شهر بروکسل به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ملحق شود.

در هفته های اخیر منطقه دونباس شاهد تشدید تنشها بوده است. در تاریخ هفتم آوریل، دنیس پوشیلین، رئیس خودخوانده “جمهوری خلق دونتسک” گفت، وضعیت در محل خط تماس در منطقه در حال بدتر شدن است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه وضعیت در این مرز را “ترسناک” توصیف کرد. او گفت، روسیه در حال اتخاذ گامهایی به منظور تقویت امنیت مرز غربی خود در پاسخ به افزایش حضور ناتو است.

فیلیپ ریکر خاطر نشان کرد، انتظار می رود بلینکن و دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین یک نشست دوجانبه را در حاشیه نشست در بروکسل با هدف بحث بر سر فعالیتها در شرق اوکراین برگزار کنند.

ریکر بیان کرد، آمریکا از نزدیک وضعیت را رصد می کند و از موقعیت نشست ناتو در بروکسل به عنوان فرصتی برای هماهنگ سازی نزدیک با شرکایش و اوکراین استفاده خواهد کرد.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در ادامه بر اهمیت دیپلماسی و لزوم استفاده از ابزارهایی نظیر سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین با هدف رسیدگی به نگرانی های مرتبط با نزاع روسیه-اوکراین تاکید کرد. او اظهار کرد، در صورتی که روسیه به طور تهاجمی و بی ملاحظه عمل کند “هزینه هایی” وجود خواهد داشت.

ریکر همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی آمریکا درباره فعالیتهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین به خبرنگاران گفت: من قرار نیست لزوما این نوع مسائل را با شما در میان بگذارم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.