0 نظر
176 بازدید

بغداد ترسیم مجدد مرزها میان عراق و کویت را تکذیب کرد

double-quot
بغداد – جارپرس – سعد الحدیثی سخنگوی رسمی نهاد نخست وزیری عراق تصمیم دولت مبنی بر ترسیم مجدد مرزهای کشتیرانی میان کشورش و کویت را تکذیب کرد.

کد خبر : 18870
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395 - 6:46
بغداد ترسیم مجدد مرزها میان عراق و کویت را تکذیب کرد

الحدیثی در گفت وگوی ویژه با پایگاه خبری المسله ضمن اعلام این مطلب افزود: دفتر رسانه ای حیدر العبادی نخست وزیر شایعه تجدید ترسیم مرزهای دریانوردی در خورعبدالله میان عراق و کویت و هر گونه تغییر در نقشه مرزهای دریایی و کشتیرانی بین دو کشور را بی پایه و اساس می داند.
وی گفت: گزارشی که هیات دولت عراق سه شنبه گذشته مورد بررسی قرار داد، در بردارنده هیچ گونه تغییری در واقعیت قانونی مرزهای دریانوردی نیست. متن قانون توافق دریانوردی در خورعبدالله در بردارنده واقعیت یاد شده است که توسط مجلس نمایندگان عراق در ۲۲ اوت سال ۲۰۱۳ به تصویب رسید.
وی توضیح داد: بر اساس توافق یاد شده دو کشور در سازماندهی دریانوردی و حفظ محیط زیست در محیط دریایی گذرگاه آبی خورعبدالله در راستای مصالح دو جانبه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
شماری از نمایندگان و مسوولان این توافق را به عنوان بخشیدن خورعبدالله از سوی دولت عراق به کویت تعبیر و با آن اعلام مخالفت کردند و همچنین شماری از مردم دیروز در شهرهای بصره و دیوانیه در اعتراض به این امر تظاهرات کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.