بشار رسن: النصر یا السد به فینال آسیا می‌رفتند، تیم کره‌ای را شکست می‌دادند

double-quot تهران - جارپرس - هافبک عراقی سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با شبکه الکاس  قطر به نیکی از هواداران پرسپولیس یاد کرد و از نقش پر رنگ آنها در درخشش خود گفت.
کد خبر : 44374
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 0:30
بشار رسن: النصر یا السد به فینال آسیا می‌رفتند، تیم کره‌ای را شکست می‌دادند

به گزارش جارپرس از ایسنا، بشار رسن یکی از بهترین بازیکنان خارجی بود که راهی لیگ ایران شد.

این هافبک عراقی در سه فصل و نیمی که برای پرسپولیس به میدان رفت عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست عناوین زیادی را با  این تیم به دست آورد.

بشار در نهایت تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفت.

او بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا از سرخ پوشان جدا شد و با اف سی قطر به توافق نهایی رسید و اکنون در لیگ ستارگان قطر است.

بشار در برنامه« مهمان ما» که توسط شبکه الکاس پخش شد شرکت کرد و به سوالات زیادی پاسخ داد.

او درباره حضور در لیگ ستارگان قطر گفت: دوست داشتم که این  فضا را تجربه کنم. اینجا همه چیز خوب است. ورزشگاه‌ها بسیار خوب و باشگاه‌ها هم حرفه‌ای.دوست داریم در تیم قطر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم و این هدف اصلی تیم ما است.

بشار درباره دلیل انتخاب اف سی قطر گفت: دلیل اصلی اصرار مدیران باشگاه بود. آنها نشان دادند که برای کسب نتایج بهتر تیم را بسته‌اند و خوشبختانه نتایج هم چنین چیزی را نشان داده است چرا که تیم لیگ را بسیار بد شروع کرد اما اکنون وضعیت بهتر شده است.

در ادامه مجری قطری از بشار پرسید: دیدار برابر السد و پیروزی پرسپولیس برابر این تیم باعث شد تا بشار رسن مورد توجه باشگاه‌های قطری قرار گیرد. ما در مرحله گروهی نامی از بشار نشنیدیم اما دیدار برابر السد نام تو را سر زبان‌ها انداخت. آیا این درست است؟

هافبک عراقی اینگونه پاسخ داد: نه این درست نیست. همه باشگاه‌ها و به ویژه تیم‌های قطری یک بازیکن را تنها براساس یک بازی انتخاب نمی‌کنند. من تنها در یک بازی و در یک دور عملکرد خوب نداشتم بلکه مدتها من را زیر نظر داشتند. من با پرسپولیس خوب کار کردم و همین باعث شد تا توجه بعضی از تیم ها را به خود جب کنم.

مجری لبنانی از بشار رسن پرسید:هواداران وفادار پرسپولیس  دوست داشتند بشار در تیم بماند. جدایی تو هیاهوی زیادی به پا کرد. شما چه پیامی برای این هواداران پرسپولیس که تو را دوست داشتند داری؟

بشار در پاسخ به این سوال گفت: به صراحت بگویم سخت‌ترین چیز توصیف هوادارانی است که در ایران وجود دارند به ویژه طرفداران پرسپولیس که ۴۰ میلیون هستند. ما به هر شهری که می‌رفتیم ورزشگاه پر از هواداران پرسپولیس می‌شد. آنها کمک زیادی به من کردند. من در سال اول به عنوان بازیکن خارجی فرصت زیادی نداشتم و کار کردن در چنین فضایی سخت است اما هواداران پرسپولیس به من کمک کردند. هواداران پرسپولیس بشار را ساختند. آنها بودند که من را به این مرحله رساندند.امیدوارم که آنها همواره در  لیگ ایران موفق باشند و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آوردند.

بشار رسن به این سوال که چرا پرسپولیس در دو باری که به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اینگونه پاسخ داد: ما امیدوار بودیم که عنوان قهرمانی را بالای سر ببریم. در فینال اخیر تقریبا چند ثانیه باقی مانده بود تا نیمه نخست را با پیروزی پشت سر گذاریم.اگر می‌توانستیم نیمه نخست را با پیروزی به رختکن برویم می‌توانستیم قهرمان شویم. تیم ما بسیار خوب بود. پرسپولیس تنها چهار گل خورد که همگی از روی نقطه پنالتی بود. ما تیم منظم و مستحکمی داشتیم. باوجود آنکه تیم ما چند ستاره تاثیرگذار و کلیدی خود را در اختیار نداشت اما نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم. نمی‌گویم که ما بدشانس بودیم. فوتبال ۹۰ دقیقه است و ما اشتباه داشتیم و همین باعث شد که بازنده شویم. براین باور هستم که اگر النصر یا السد به فینال راه پیدا می‌کرد به راحتی برابر نماینده کره جنوبی به پیروزی می‌رسید. البته شانس  هم با ما یار نبود.

این هافبک عراقی درباره انتقادهای زیادی که از او به خاطر انتخاب لیگ ستارگان قطر به جای حضور در اروپا مطرح شد، گفت: هواداران در شبکه‌های اجتماعی احساسی صحبت می‌کنند. هر بازیکنی بهتر از هر کسی شرایط خود را می‌داند. من از روی احساس راهی لیگ قطر نشده‌ام. شما نگاه کنید همه اسطوره‌های فوتبال عراق در لیگ قطر بازی کرده‌اند. من به اینجا آمده‌ام که بدرخشم. هدف باشگاه حضور در لیگ قهرمانان آسیاست و باید برای رسیدن به این هدف تلاش زیادی از خود نشان دهیم. نسل من گرفتار جنگ شدند و وضعیت معیشتی بسیار بدی داشتند و به همین خاطر توان حضور در فوتبال اروپا را نداشتند. من به خودم اطمینان دارم و می‌توانم نظر منتقدان را تغییر دهم. من وقتی هم به لیگ ایران آمدم بسیاری انتقاد کردند که چرا ایران را انتخاب کردم اما نشان دادم که انتخابم درست بوده است. در اف سی قطر هم ثابت خواهم کرد که انتخابم درست بوده است.

پاسخ بشار به سوال‌های کوتاه:
بهترین افتخار بشار: متاسفانه لیگ قهرمانان آسیا دوم شدیم و باید بگویم که قهرمانی در AFC کاپ.
بهترین بازیکنی که در کنار او بازی کردی: احمد نوراللهی
بهترین مربی که با او کار کردی: برانکو ایوانکوویچ
بهترین بازیکن کنونی عراق: علی عدنان و مهند علی
بهترین بازیکن تاریخ عراق: جواب نمی‌دهم
تصمیمی که به خاطر آن پشیمان شدی: هیچ چیز
بهترین بازیکن تاریخ فوتبال: کریستیانو رونالدو

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.