بشار اسد: تحرکات تروریست ها با حمایت روسیه، ایران و حزب الله سرکوب می شود

double-quot

مسکو – جارپرس – بشار اسد اعلام کرد: هر گونه تلاش برای متشنج کردن اوضاع سوریه محکوم به شکست است و نظامیان سوری همراه نیروی هوافضای روسیه با حمایت ایران و حزب الله لبنان تحرکات تروریست ها را سرکوب می کنند.

کد خبر : 20698
تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 4:05
بشار اسد: تحرکات تروریست ها با حمایت روسیه، ایران و حزب الله سرکوب می شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، بشار اسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «او.ان.ت» بلاروس که بخشی از آن شامگاه جمعه پخش شد، افزود: ارتش سوریه و روسیه با حمایت ایران و جنبش حزب الله لبنان هر گونه تحرک تروریست ها را که برای نقض توافق ها در مناطق کاهش تنش تلاش کنند، سرکوب خواهند کرد.
وی همچنین تصریح کرد: ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه به پیشنهاد روسیه انجام گرفت که ابتکار درستی بود و از ابتدا از آن حمایت کردیم.
بشار اسد در باره نتایج این ابتکار گفت: برای اینکه در باره نتایج توافق ایجاد چهار منطقه کاهش تنش سخن بگوئیم، باید مدتی صبر کرد. هنوز نمی دانیم گروههای مسلح (غیرقانونی) از این فرصت استفاده خواهند کرد؟.
وی ادامه داد: ابتکارهای قبلی شکست خورد، ولی علت آن نادرست بودن راه حل های پیشنهادی نبود، بلکه مداخله برخی کشورهای منطقه سبب این مساله وتشدید مناقشه نظامی شد.
رئیس جمهوری سوریه گفت: با هر گونه تلاش تروریست ها برای نقض توافقنامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش مقابله خواهد ش.
براساس تفاهم نامه شش بندی ایران، روسیه و ترکیه کشورهای ضامن روند مذاکرات سوری-سوری که چهارمین دور آن ۱۴ اردیبهشت ماه در پایتخت قزاقستان پایان یافت، چهار منطقه امن در استان های ادلب، بخش‌هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش خشونت‌ها، شکل گرفت.
توقف همه اقدام‌های جنگی میان طرف‌های مناقشه شامل نیروهای دولتی و معارضان پیوسته به آتش بس، تسهیل دسترسی ساکنان به کمک‌های انسانی، بازسازی زیرساخت‌ها، تامین شرایط ارائه کمک‌های پزشکی و بازگشت آوارگان نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.
ایجاد کمربند امنیتی برای جلوگیری از بروز وقایع و حوادث از جمله برخوردهای جنگی میان طرف‌های مناقشه در امتداد مرزهای مناطق کاهش تنش، فعالیت ایستگاه‌های بازرسی و گذرگاه‌ها همراه مقرهای ویژه نظارت بر آتش بس از دیگر تدابیر پیش بینی شده است.
بنا به این تفاهم نامه، کشورهای ضامن روند مذاکرات آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) متعهد می‌شوند، همه تدابیر لازم را در چارچوب تامین شرایط ایجاد مناطق امن برای تمامی طرف‌های مناقشه بکار گیرند. اقدام‌های لازم با هدف ادامه مبارزه ضدتروریستی علیه داعش، جبهه النصره و همه گروه‌های مرتبط با آنها اعمال می شود و همزمان تلاش‌ها برای پیوستن گروههای معارض به آتش بس ادامه می یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.