معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، عنوان کرد:

بزرگ‌ترین کمپ ترک اعتیاد شمال کشور طی هفته دولت در مازندران افتتاح می‌شود

double-quot ساری - جارپرس-روح الله سلگی، با بیان این که مسئله یابی و حل آن در حوزه آسیب‌های اجتماعی اولویت دولت سیزدهم در مازندران است، خبر داد: بزرگ‌ترین کمپ ترک اعتیاد شمال کشور طی هفته دولت در مازندران افتتاح می‌شود.
کد خبر : 132745
| خبرنگار : محمد مهربان
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 15:53
بزرگ‌ترین کمپ ترک اعتیاد شمال کشور طی هفته دولت در مازندران افتتاح می‌شود

به گزارش جارپرس روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در بیان دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم در مازندران ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: مسئله یابی و حل آن در حوزه آسیب‌های اجتماعی اولویت دولت سیزدهم در مازندران است و لذا بر این اساس، جلسات متعددی برای احصاء چالش‌ها در این حوزه برگزار شد تا با بررسی علل، راهکارهای متناسب نیز اتخاذ شود.

وی با اشاره به تلاش‌های مجدانه برای کاهش آمار طلاق و زوج های نابارور در مازندران، افزود: غربالگری نیم میلیون زوج نابارور مازندران و معرفی ۱۲ هزار زوج به مراکز درمان ناباروری از جمله اقدامات موثر در این بخش بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: در حوزه کرونا تقریبا یکسال نخست دولت با آن مواجه بودیم و خوشبختانه مازندران در واکسیناسیون حایز رتبه نخست کشور شد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه طلاق به عنوان یکی از ابر چالش های مازندران تلاش های وافری صورت گرفت و خوشبختانه برای نخستین بار طی دو دهه گذشته ضمن توقف رشد طلاق، شاهد کاهش ۱۸ درصدی آمار طلاق در استان بودیم.

سلگی بیان کرد: در حوزه مواد مخدر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در کشور حایز رتبه نخست کشور شد و بزرگ‌ترین کمپ ترک اعتیاد شمال کشور با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر طی هفته دولت در مازندران، افتتاح خواهد شد.

وی اعلام کرد: مازندران جزو هفت استان دارای کمترین میزان مصرف مواد مخدر است و تلاش ها برای بهبود شرایط با بهره مندی از ظرفیت تشکل های مردمی ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، اذعان کرد: در حوزه نجات غریق یکی از اقدامات مناسب در دولت سیزدهم بود که در این راستا در سال ۱۴۰۰ تا پایان تابستان، تعداد غرقی های ما ۱۰۵ مورد بود که در سال ۱۴۰۱ علیرغم رفع محدودیت های کرونایی و افزایش ۱۰ برابری گردشگران در استان، تعداد غرقی ها در سواحل به ۹۵ مورد رسید و در سال جاری، تاکنون شاهد کاهش ۷۰ درصدی غرقی‌ها در استان هستیم.

سلگی تاکید کرد: پرداخت بدهی دولت قبل به ناجیان غریق و پرداخت به روز حقوق ناجیان در این دولت از جمله اقدامات موثر در دولت سیزدهم است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی تاکنون هیچ نقشه کلان و راهبردی در استان نداشتیم و متاسفانه فاقد شناسنامه آسیب های اجتماعی در مناطق ۵۶ گانه استان هستیم که خوشبختانه در این دولت، به زودی تا دو ماه آینده از اطلس فرهنگی استان و شناسنامه کامل ۵۶ منطقه آسیب مازندران رونمایی خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، متذکر شد: توجه به مردم در راس سیاست های دولت است و لذا در دیدارهای مردمی همه هفته در روزهای سه شنبه تا به امروز با ۵ هزار نفر ملاقات چهره به چهره داشتیم که این رقم منهای دیدارهای مردمی در جلسات، یادواره ها و دفتر غرب استاندرای است.

این مسئول یکی دیگر از اقدامات موثر را احیای برخی سنن نظیر نوروز خوانی و کشتی لوچو استان برشمرد و گفت: سیاست‌های تشویقی طی دو سال اخیر برای احیای این سنن اعمال شد و دیدارهای فراوانی را با پیشکسوتان و پهلوانان استان داشتیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.