بزرگترین ضعف اسکوچیچ مقابل کی‌روش چه بود؟

double-quot تهران - جارپرس - یک کارشناس فوتبال معتقد است که پیدا نشدن زوج دفاعی ایران، پاشنه آشیل تیم‌ملی در جام جهانی خواهد بود.
کد خبر : 102675
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 16:02
بزرگترین ضعف اسکوچیچ مقابل کی‌روش چه بود؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سجاد حسین‌زاده درباره دو دیدار دوستانه تیم‌ملی مقابل اروگوئه و سنگال اظهار کرد: باتوجه به تغییر و تحولاتی که شکل گرفته، نتیجه های خوب و دور از انتظاری رقم خورد. جایگاه تیم‌ملی در جام جهانی کاملا متفاوت با مسابقات آسیایی است. در چنین جایگاهی کاریزمای سرمربی خیلی مهم است. با تمام احترام به کادر فنی قبلی، آن‌ها در قواره نیمکت تیم‌ملی در جام جهانی نبودند. صحبت ما این بود که باید این نقل و انتقال به موقع انجام می‌شد. خوشبختانه از این قضیه گذشتیم و رسیدیم به جایی که تیم‌ملی بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

او افزود: در برخی از بازیکنان افزایش انگیزه دیده شد. تمرکز و دفاع تیمی در تمام خطوط سازمان‌یافته بود. ما برای تمامی تیم‌ها خط و نشان کشیدیم برای این که هیچ تیمی مطمئن نباشد که می‌تواند به سازمان دفاعی ایران رخنه کند. با این حال تمام این قضایا نافی ضعف ما در سازمان حمله نیست. البته منظور من خط حمله نیست بلکه عملکرد کل تیم در فاز تهاجمی است. برای مثال گلی که سردار مقابل سنگال زد روی سماجت حاج صفی و جایگیری خوب سردار بود، به غیر از آن وضعیت خوبی در سازمان تهاجمی مشاهده نشد. شاید به این دلیل است که آقای کی‌روش تصمیم گرفته با کمترین باخت به جام جهانی برود ولی این قضیه ما را از برخی نقاط ضعفمان بی‌خبر می‌گذارد.

این کارشناس فوتبال ایران با اشاره به نتایج انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا و آمریکا در دیدارهای دوستانه گفت: انگلیس و آمریکا در دیدارهای این فیفا دی نتایج خوبی نگرفتند و نقاط ضعف زیادی داشتند اما حال می‌توانند بروند و نقاط ضعفشان را برطرف کنند. با این حال ما در باد پیروزی بمانیم. نکته دیگری که من تعجب کردم، عدم استفاده همزمان از طارمی و سردار آزمون بود. در این سال‌ها، این زوج را همراه هم دیدیم که بهترین شکل حمله را در کنار یکدیگر داشتند. هر تیمی زوج تهاجمی خوبی داشته، موفق بوده است. اگر کی‌روش قصد استفاده از این دو نفر را داشت، باید در این بازی‌ها استفاده می‌کرد ولی این کار انجام نشد. احتمالا دلیلی دارد که ما نمی‌دانیم.

حسین‌زاده در پاسخ به این سوال که چه پیش‌بینی‌ای از نتایج ایران در جام جهانی دارد، توضیح داد: من به این تیم خیلی امیدوارم. ما می‌بینیم که انگلیس از شرایط آرمانی‌اش دور است و آمریکا هم در بازی‌های دوستانه خوب عمل نکرده است. ولز تیمی است که اگر با تمرکز عمل کنیم می‌توانیم سه امتیاز را کسب کنیم. با تمام این‌ها، برای صعود به مرحله حذفی شانس داریم ولی این کار به راحتی شدنی نیست. زمانی این کار شدنی است که بازیکنان بدانند که با تلاش می‌توانند به این هدف برسند. آقای کی‌روش استاد این قضیه است و می‌تواند بازیکنان را متوجه کند. در کنار آن‌، ما کمترین بازی تدارکاتی در بین تیم‌های حاضر در جام جهانی را داشتیم و این موضوع به ما لطمه خواهد زد. نمونه آن، این که زوج سردار و طارمی در کنار هم بازی نکردند. همچنین زوج دفاعی ایران مشخص نشده و می‌تواند به پاشنه آشیل تیم‌ملی تبدیل شود.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا باید با کی‌روش در صورت نتیجه نگرفتن در جام جهانی قطع همکاری شود، اظهار کرد: متاسفانه در فوتبال ما مطلب بسیار بسیار ناراحت‌کننده‌ای وجود دارد. مشکل ما در بین تصمیم‌گیران است. شما دیدید که با تغییر رئیس فدراسیون کل رویه فوتبال ما تغییر کرد. اگر آقای تاج رئیس فدراسیون نمی‌شد، آقای کی‌روش می‌توانست سرمربی شود؟ رئیس فدراسیون چطور می‌تواند چنین کاری کند؟ پس نظرات فنی کمیته فنی به کجا می‌رسد؟ مگر آقای تاج در چه سطحی از مسائل فنی قرار دارند که سرمربی را تغییر می‌دهند؟ این حق باید در اختیار یک کادر مجرب فنی باشد که اگر رئیس فدراسیون هم تغییر کرد، کمیته فنی از سرمربی دفاع یا منجر به عزل آن شود. اگر تیم‌ملی نتیجه نگیرد، فکر می‌کنم آقای کی‌روش زیر سوال می‌رود و باید تغییر ایجاد شود. باید برای تیم‌ملی مربیان سازنده بیاوریم تا بتواند به فوتبال ما کمک کند.

این کارشناس فوتبال ایران در پایان گفت: فوتبال ما نیاز به یک خانه تکانی دارد و اساس‌نامه باید اصلاح شود. وقتی مسئله فنی در اختیار یک فرد است که صلاحیت فنی ندارد، باید درست شود. در تیم‌های پایه ما ۴۰ سال است که حسرت حضور در المپیک را داریم. این موضوع از کجا نشات می‌گیرد؟ مگر ما استعداد نداریم؟ این به برنامه‌ریزی ما برمی‌گردد. این برنامه‌ریزی در یک روز و یک جلسه انجام نمی‌شود. تا زمانی که افراد خبره اجازه اظهار نظر نداشته باشند، همه چیز همینطور ادامه پیدا می‌کند. چیزهایی که آقای کی‌روش در تیم‌ملی می‌خواهد به بازیکنان یاد بدهد باید در سنین پایه به بازیکنان آموزش داده می‌شد. این نشان‌دهنده ضعف فوتبال ماست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.