کارشناس مسائل منطقه:

برگزاری نشست جده بر روند کلی اعمال فشار بر آمریکا و رژیم صهیونیستی اثرگذار است

double-quot تهران- جارپرس- کارشناس مسائل منطقه گفت: اینکه ما توقع داشته باشیم نشست‌هایی چون آنچه که در جده شاهد بودیم تعیین کننده و سرنوشت ساز در جنگ غزه باشد به نظر بعید و کمی قضاوت کردن در این رابطه زود است، اما بر روند کلی اعمال فشار بر آمریکا بر رژیم صهیونیستی» بی تاثیر نخواهد بود.
کد خبر : 139511
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 اسفند 1402 - 11:47
برگزاری نشست جده بر روند کلی اعمال فشار بر آمریکا و رژیم صهیونیستی اثرگذار است

به گزارش جارپرس از ایرنارضا میرابیان کارشناس مسائل منطقه در خصوص اهمیت برگزاری نشست فوق العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی پیرامون مسئله تحولات غزه، اظهارداشت: شرایط و تحولات فلسطین و به طور خاص غزه در ماه‌های اخیر بسیار حساس شده است و برگزاری چنین نشست‌هایی میان کشورهای اسلامی «حداقل کاری است که آنها باید انجام دهند»، دست روی دست گذاشتن و سکوت کردن از سوی جهان اسلام در این رابطه به مصلحت نیست.

وی با بیان اینکه نشست اخیر دومین نشست فوق العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی بود که «با پیشنهاد و پیگیری ایران برگزار شده» است، گفت: این نشست می‌تواند پتانسیل بیشتری را میان کشورهای اسلامی ایجاد کند و آنها را تشویق و ترغیب به این مسئله کند که در قبال جنایات گسترده و بی‌حد و مرز رژیم صهیونیستیان اقداماتی موثر از خود نشان دهند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: اینکه ما توقع داشته باشیم این قبیل نشست‌ها تعیین کننده و سرنوشت ساز باشد به نظر بعید و کمی قضاوت کردن در این رابطه زود است، اما در روند کلی «اعمال فشار بر آمریکا بر رژیم صهیونیستی» بی تاثیر نخواهد بود.

میرابیان بیان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران «سرآمد و حامی اصلی جبهه مقاومت» در منطقه به حساب می‌آید، این انتظار به حق از ایران می‌رفت که بیشترین اقدامات دیپلماتیک را در این مدت در راستای دفاع از حقوق ملت فلسطین داشته باشد که این مهم نیز محقق شده و ما تا به امروز از تمام ظرفیت‌ها و سازوکارهای منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه «بیانیه نشست اخیر وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی» با بیانیه نشست قبلی متفاوت شده است، ادامه داد: در نشست اخیر رسماً از مواضع آفریقای جنوبی نسبت به اعلام شکایت از رژیم صهیونیستی در «دیوان بین‌المللی دادگستری» حمایت شده و این در صورتی است که کشورهای اسلامی در نشست قبلی با ملاحظات بیشتری اقدام به صدور بیانیه کردند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: در مذاکراتی که جهت دستیابی به «آتش بس و توقف جنگ غزه» صورت می‌گیرد این غربی‌ها و طرف اسرائیلی نیستند که تصمیم می‌گیرند، بلکه این حماس است که در حال تحمیل شرایط خود به آنها است.

میرابیان گفت: هرچند که در رژیم صهیونیستی در میدان عملیاتی و نظامی تاکنون موفقیت و دستاوردی را در مقابل مقاومت غزه نداشته، اما آنها تلاش می‌کنند با استفاده از فشارهای تبلیغاتی و سیاسی فضا را به سود خود تغییر دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که از روند تحولات فسطین می‌توان متوجه شد این است که امروز «مقاومت غزه دست بالاتر را در میدان عملیاتی دارد»، ما همچنان پس از گذشت بیش از ۵ ماه شاهد این هستیم که اقداماتی در شهرهای سرزمین اشغالی علیه منافع رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت فلسطین صورت می‌گیرد که این نشان از توانمندی و ظرفیت بالای آنها دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.