برگزاری نشست بررسی نظامنامه “شورایعالی راهبری گزارشگری دیوان محاسبات”

double-quot تهران - جارپرس - نشست بررسی نظامنامه “شورایعالی راهبری گزارشگری دیوان محاسبات”با حضور سیداحمدرضا دستغیب، معاونان، حسابرسان و مدیران کل این نهاد نظارتی برگزار شد.
کد خبر : 132108
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 15:20
برگزاری نشست بررسی نظامنامه “شورایعالی راهبری گزارشگری دیوان محاسبات”

به گزارش جارپرس از ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دستغیب در این نشست با اشاره به جایگاه رفیع این نهاد نظارتی اظهار داشت: دیوان محاسبات جایگاهی اثرگذار در کشور دارد و باید تلاش کرد تا متناسب با جایگاه این نهاد نظارتی، اقدامات و فعالیت های آن را ارتقا بخشید.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، با بیان اینکه باید از تجارب انباشته و دستاوردهای دیگر کشورها در زمینه حسابرسی و نظارت مالی به بهترین وجه ممکن استفاده کرد، گفت: دبیرخانه شورایعالی گزارشگری دیوان محاسبات، باید با ساده سازی و همه فهم کردن گزارش ها، محصول نهایی را پس از تلخیص و بازخوانی فنی، در دسترس مراجع ذیربط و عموم مصرف کنندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات در روند گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱، با یک تحلیل عمیق فنی، نقش تسهیل گری خود را برای استفاده کنندگان تفریغ سنواتی، به احسن وجه ایفا کرده است.

رئیس کل دیوان محاسبات، گزارشگری مبتنی بر اعداد و ارقام را از مهمترین ویژگی های این نهاد نظارتی برشمرد و گفت: باید از کلی گویی در گزارش دهی ها پرهیز کرد و در عین انتظام بخشی و حفظ یکپارچگی در بدنه کارشناسی دیوان محاسبات، بهترین خروجی را در اختیار نهادهای تصمیم ساز قرار داد.

گفتنی است در این جلسه، گزارش های «اوراق بهادار انتشاریافته، مصرف شده و میزان اصل و سود آن در سنوات آتی» و «واگذاری های سازمان خصوصی سازی و سهم شرکت های شبه دولتی در اقتصاد» قرائت شد و حاضرین درخصوص آنها بحث و تبادل نظر کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.