برنی سندرز: ترامپ ممکن است آمریکا را به سوی استبداد ببرد

double-quot
تهران – جارپرس – «برنی سندرز» سناتور آمریکایی و نامزد مقدماتی دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دمکرات گفت: دونالد ترامپ فردی «متوهم» است و می تواند آمریکا را به یک «وضع استبدادی» سوق دهد.

کد خبر : 19237
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1395 - 11:22
برنی سندرز: ترامپ ممکن است آمریکا را به سوی استبداد ببرد

تارنمای شبکه خبری سی ان ان امروز (شنبه) در گزارشی در این باره افزود: سندرز گفت، نمی خواهد ترامپ را «متوهم» توصیف کند اما بر این باور است که اقدامات رئیس جمهوری آمریکا زمینه را برای چنین توصیفی فراهم می کند.
سندرز جمعه (دیروز) در گفت وگو با «ارین برنت» مجری برنامه «اوت فرانت» (OutFront) سی ان ان گفت، هر چند در مقایسه با بسیاری از همقطارانش بیشتر چپ گرا است، هرگز از افراد به صرف اختلاف دیدگاهشان با وی انتقاد نکرده است.
سندرز ، که ترامپ را «ریاکار کامل» توصیف کرده است، گفت از واژه متوهم درباره ترامپ استفاده کرده زیرا وی می گوید ‘سه تا پنج میلیون نفر بصورت غیر قانونی در انتخابات گذشته رای داده اند و این توهم آمیز است. هیچ کس در جهان این موضوع را باور نمی کند و شاهدی برای اثبات آن وجود ندارد اما وی این موضوع را مطرح می کند، بنا بر این من فکر می کنم که استفاده از عبارت متوهم درست است’.
کاخ سفید از پاسخگویی فوری به درخواست سی ان ان برای اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.
سندرز نامزد شکست خورده انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و سناتور مستقل از ایالت ورمونت آمریکا، همچنین از ترامپ به دلیل حمله به رسانه های و دستگاه قضایی آمریکا انتقاد کرد و گفت ترامپ به قانون اساسی که نسبت به پایبندی به آن قسم خورد، متعهد نبوده است.
وی گفت: روشن است که ما رئیس جمهوری داریم که درک نمی کند قانون اساسی ما و دمکراسی درباره چیست و من فکر می کنم که کشورمان نگران آن است که در دوران ترامپ بیشتر به سمت وضعیت استبدادی سوق پیدا کند.
سندرز با بیان اینکه ‘ترامپ دروغگویی است که پیوسته برای جلب توجهات دروغ می گوید’ گفت، در استفاده از چنین لحن شدیدی احساس خوبی ندارد.
وی گفت: همواره با «جرج بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا اختلاف نظر داشتم، اما وی را دروغگو خطاب نکردم زیرا این طور نبود. وی فقط رئیس جمهوری محافظه کار بود. اما این فرد (ترامپ) مدام دروغ می گوید.
سندرز پیشتر نیز در توییتی از «بتی دووس» گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا برای برعهده گرفتن پست وزارت آموزش این کشور انتقاد کرده بود. وی گفت که نباید اجازه داد میلیاردرها با خصوصی سازی این بخش، از آن سودببرند.
وی به علاوه با متقلب خواندن ترامپ از او بخاطر استفاده از افراد میلیاردر در کابینه اش انتقاد کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.