0 نظر
169 بازدید

برنامه های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای حضور قدرتمند در بازی های کشورهای اسلامی

double-quot
تهران – جارپرس – رییس فدراسیون شنا،شیرجه،واترپلو گفت: اعزام تیم های شنا و شیرجه به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قطعی است و درحال حاضر بدنبال کسب شرایط و امکان اعزام تیم واترپلو به این بازی ها هستیم.
کد خبر : 19128
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 بهمن 1395 - 7:22
برنامه های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای حضور قدرتمند در بازی های کشورهای اسلامی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا؛ چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۲ اردیبهشت ماه تا اول خردادماه سال آینده به میزبانی کشور آذربایجان و در شهر باکو برگزارخواهد شد.
کمیته ملی المپیک ایران نیز درنظر دارد با اعزام ۱۳۷ ورزشکار در ۱۷ رشته ورزشی به چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی حضوری فعال در این بازی ها داشته باشد.
محسن رضوانی با اعلام قطعی بودن اعزام ۴ شناگر و ۲ شیرجه رو به این بازی ها،از تلاش فدراسیون متبوعش به منظور جلب نظر مساعد مسئولان کمیته ملی المپیک نسبت به اعزام تیم واترپلو به این بازی ها خبر داد.
وی با اشاره به شرایط فعلی و گذشته تیم واترپلو ایران و شایستگی این تیم برای شرکت در این بازی ها به ایرنا،افزود: تیم ملی واترپلو کشورمان از شانس بالایی برای کسب مدال دربازی های همبستگی کشورهای اسلامی برخوردار است از این رو درتلاش هستیم نظر مساعد مسئولان کمیته ملی المپیک را نسبت به اعزام این تیم جلب کنیم.
رییس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو با اشاره به اینکه کمیته فنی برنامه مقدماتی و نهایی انتخاب شناگران و شیرجه روها را تدوین و آماده اجرا کرده است،اظهارداشت:بزودی مسابقات انتخابی آغاز و به طور حتم پس از برگزاری رقابت های انتخابی برترین و مستعدترین شناگران و شیرجه روها که بهترین عملکرد را در انتخابی ها داشته باشند به این مسابقات اعزام خواهند شد.
رضوانی درپاسخ به این سئوال که فدراسیون شنا در کدام ماده ها شناگر به باکو اعزام خواهد کرد، تصریح کرد:خوشبختانه حرکت خوبی در فدراسیون شنا شروع شده و درحال حاضر نسل بسیار قوی از شناگران بخصوص در رده های سنی پایه داریم.
وی افزود:فدراسیون به صورت منظم برررسی و نظارت بر عملکرد شناگران رده های پایه را در دستور کار داشته و به آنان توجه ویژه دارد.
به گفته وی سعی براین است که درماده های مختلف رقابت های انتخابی برگزار شود که البته با توجه به سابقه درخشان تری که در ماده های سرعت داریم به نظر می رسد آنان شانس بیشتری برای شرکت در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی داشته باشند.
رضوانی هدف اصلی فدراسیون از زیر نظر داشتن شناگران رده های پایه را در مرحله نخست، شکستن رکوردهای ملی عنوان کرد و افزود: در مرحله بعدی ارتقای سطح فنی و تکنیکی ورزشکاران برای کسب مدال در مسابقات مختلف بین المللی و ‌آسیایی را در نظر داریم.
رضوانی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی براینکه فدراسیون برای آماده سازی شناگران و شیرجه روهای اعزامی به بازی های آسیایی چه برنامه هایی تدارک دیده ، تصریح کرد:‌ زمان زیادی برای شروع این بازی ها باقی نمانده است اما برگزاری اردوهای منظم داخلی را از هم اکنون دردستور کار داریم.
رییس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو درپاسخ به این سئوال که آیا برگزاری اردوهای مشترک با شناگران وشیرجه روهای کشورهای صاحب نام در این برنامه ها جایی دارد، اظهارداشت:کادر فنی هنوز درخواستی برای برگزاری اردوی مشترک ارائه نکرده است اما به طور حتم اگر این درخواست ارائه شود با شیرجه روهای کشور چین که دردنیا زبانزد هستند و همچنین شناگران کشورهای صاحب نام اروپایی همانند آلمان،انگلیس و مجارستان به منظور برگزاری اردوی مشترک مذاکره خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی فدراسیون در واترپلو کسب مدال در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ است،عنوان کرد: هدف بعدی ما انتخاب به عنوان تیم اول آسیا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو می باشد.
ورزش های آبی، ژیمناستیک، ووشو (ساندا)، تنیس روی میز، هندبال، جودو، کشتی (فرنگی و آزاد)، تیراندازی، تنیس، والیبال، بوکس، دوومیدانی (فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون معلولان)، کاراته، تکواندو، ورزش های زورخانه ای و وزنه برداری رشته هایی هستند که کمیته ملی المپیک برای اعزام ورزشکار به رقابت بخش ها و ماده های مختلف آنها ثبت نام اولیه را انجام داده است.
نمایندگان ایران درنخستین دوره بازی های کشورهای اسلامی صاحب ۱۰ مدال طلا، ۹ نقره و ۱۱ برنز شده و جایگاه پنجم را به دست آوردند.
همچنین در سومین دوره این بازی ها، ۸۸ ورزشکاران کشورمان متشکل از ۲۹ ورزشکار زن و ۵۹ ورزشکار مرد در ۶ رشته تکواندو، ووشو، تیر و کمان، کاراته، دوومیدانی و والیبال با رقبای خود مصاف کرده و بعد از اندونزی میزبان این بازی ها که با ۵۹ مدال که ۳۰ مدال آن به رنگ طلا بود در جایگاه دوم قرار گرفتتد.
قرار بود دومین دوره بازی های کشورهای اسلامی سال ۲۰۰۹ به میزبانی ایران برگزار شود اما برخی مسائل منجر به لغو میزبانی ایران و در کل برگزاری این دوره از بازی ها شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.