0 نظر
185 بازدید

برنامه اتاق ایران برای حذف کارت بازرگانی/ دولت شتابزده تصمیم‌گیری نکند

double-quot
تهران – جارپرس – رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حذف کارت بازرگانی گفت: دولت در این موضوع تصمیم شتابزده نگیرد و روی این امر بیشتر کار کرده و بدون مطالعه اقدامی انجام ندهد.
کد خبر : 7165
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1393 - 6:08
برنامه اتاق ایران برای حذف کارت بازرگانی/ دولت شتابزده تصمیم‌گیری نکند

به گزارش جارپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران ، غلامحسین شافعی رییس اتاق بارزگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: دولت باید فضای کسب و کار را برای فعالان اقتصادی مناسب کند و موانعی که بر سر راه وجود دارد از بین ببرد.

وی افزود: در مورد حذف کارت بازرگانی اتاق ایران مطالعاتی را انجام داده و برای این موضوع ایده دارد.

شافعی تصریح کرد: نظر ما این است که در این موضوع تصمیم شتابزده صورت نگیرد و روی این موضوع بیشتر کار شود و بدون مطالعه اقدامی انجام نشود.

رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به ۵ ساله شدن کارت بازرگانی برای واحدهای تولیدی گفت: نظر اتاق بازرگانی برای ۵ ساله شدن کارت بازرگانی برای همه تجار و فعالان اقتصادی این است که برای یک فعال اقتصادی بار اول کارت یک ساله، بار دوم کارت سه ساله و پس از آن کارت ۵ ساله صادر شود.

شافعی در پاسخ به این سوال که حذف کارت بازرگانی چه پیامدهای دارد؟ گفت: باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که تشکل‌های غیردولتی بازوان توانمند دولت در مسائل اجتماعی و اقتصادی هستند که باید تقویت شوند.

وی ادامه داد: باید به طریقی حرکت کنیم که تجمیع بیشتر شود که این امر به نفع اقتصاد کشور و دولتمردان است.

رییس اتاق بازرگانی تصریح کرد: البته ما برای حذف کارت بازرگانی ایده‌هایی داریم و کشورهایی مانند ترکیه، فرانسه و امارات را مورد مطالعه قرار دادیم چراکه در این کشورها کارت بازرگانی وجود ندارد اما شرایطی فراهم شده که تشکل‌ها قوی‌تر شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.