برق را بدون هماهنگی قطع نکنید!

double-quot تهران - جارپرس - معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه استخراج رمزارزها در شهرک‌های صنعتی کشور به اندازه‌ای نیست که بتوان گفت بر خاموشی‌های اخیر تاثیر داشته، از وزارت نیرو خواست که قطعی برق حتما با هماهنگی قبلی و برنامه زمان بندی انجام شود و گفت: وزارت نیرو باید به سمت استفاده از انررژی‌های جایگزین برای تامین برق مثل پنل‌های خورشیدی و نیروگاه‌های بادی سوق داده شود.
کد خبر : 44420
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 9:46
برق را بدون هماهنگی قطع نکنید!

به گزارش جارپرس از ایسنا، فتحلی محمدزاده اظهار کرد: شهرک های صنعتی آماده هماهنگی با برنامه‌های قطعی برق وزارت نیرو و اعمال روش هایی در جهت مدیریت مصرف برق و مدیریت بار هستند، اما بیشتر واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها از این گلایه دارند که علاوه بر اینکه قطعی برق فعالیت آنها را برای مدتی متوقف می‌کند، با توجه به فرایند تولید، قطعی بدون هماهنگی و زمانبندی، خساراتی به واحدها از جنله در زمینه مواد اولیه، کوره‌های ذوب و غیره وارد می‌کند که جبران آنها مشکل است.

بنابراین وی از وزارت نیرو و شرکت‌های توزیع برق در نقاط مختلف کشور به ویژه استان‌های صنعتی مثل تهران، اصفهان و استان، مرکزی و غیره خواست که قطعی برق حتما با هماهنگی قبلی و برنامه زمان بندی که به واحدهای صنعتی اعلام شود صورت گیرد.

تامین آب و برق پایدار، تعهد وزارت نیرو به شهرک‌های صنعتی است

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به لزوم تامین برق پایدار و عاری از نوسانات الکتریکی برای بخش صنعت، تصریح کرد: شوک‌های الکتریکی برای بخش صنعت بسیار مضر است و فرآیند تولید را دچار اختلال می‌کند. در قرارداد شهرک‌های صنعتی هم از جمله تعهدات وزارت نیرو این است که برای واحدهای صنعتی آب و برق پایدار تامین کنید.

وی افزود: اگر به هر دلیلی وزارت نیرو ناچار به قطع برق شد، حتما با هماهنگی انجام شود تا بتوانیم به واحدهای صنعتی اطلاع رسانی کنیم و خسارت به مواد اولیه و همچنین میزان ضایعات تولید به حداقل برسد.

استخراج رمرارز عامل قطعی برق شهرک‌های صنعتی نیست

این مقام مسئول در پاسخ به تاثیر استخراج رمز ارزها بر قطعی برق شهرک‌های صنعتی نیز گفت: تاکنون ظرفیت زیادی برای استخراج رمز ارز در شهرهای صنعتی سراسر کشور نصب نشده و نمی‌توان گفت واحدهای تولید بیت کوین تاثیر زیادی بر قطعی برق واحدهای صنعتی دارند. به طور کلی واحدهایی در زمینه استخراج ارز دیجیتال در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، اما رقم آنها به اندازه‌ای نیست که بتوان گفت بر خاموشی‌های اخیر تاثیر داشته است. اما باز هم اگر وزارت نیرو اطلاعات مدونی در این زمینه در اختیار داشته باشد ما می‌توانیم ورود کنیم.

وی افزود: نکته اصلی این است که وزارت نیرو باید به سمت استفاده از انررژی‌های جایگزین برای تامین برق مثل پنل‌های خورشیدی و نیروگاه‌های بادی سوق داده شود و صرفاً تولید انرژی الکتریکی را متکی به استفاده از سوخت‌های فسیلی مثل گاز و مازوت نکند.

محمدزاده در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳۲ شهرک صنعتی به شبکه گاز متصل است، اظهار کرد: درمورد مابقی شهرک‌ها هم در حال برنامه ریزی برای اتصال به شبکه گاز هستیم. همچنین بیش از ۹۵ درصد از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی واحدهای کوچک هستند که مصرف انرژی زیادی ندارند.

به گزارش ایسنا، در پی قطع گسترده برق در چند کلانشهر ایران در روز گذشته، از قول مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تهران اعلام شد که استخراج رمز ارز و بیت کوین دلیل قطعی برق است، اما او روز گذشته این صحبت‌ها را تکذیب کرد و گفت از صحبت‌هایش اشتباه برداشت شده است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر در فضای مجازی گزارش‌هایی از حضور چینی‌ها برای استخراج بیت‌کوین در ایران منتشر شده و این گمانه‌زنی مطرح شده که یکی از دلایل قطعی گسترده برق در سال جاری افزایش چشمگیر استخراج رمزارزها به صورت قانونی و غیرقانونی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.