بررسی روش‌های کاهش‌ مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی‌ و عروقی با مشارکت ۳ دانشگاه

double-quot تهران- جارپرس-مدیر واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت خبر داد و گفت: در این رویداد با مشارکت ۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور در خصوص ۳ محور «تشخیص تداخلات دارویی»، «دستیار هوشمند خودمراقبتی» و «کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی» بحث و تبادل نظر خواهد شد.
کد خبر : 135335
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 12:10
بررسی روش‌های کاهش‌ مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی‌ و عروقی با مشارکت ۳ دانشگاه

به گزارش جارپرس ازایسنا، دکتر سیداحمد رضایی در نشست خبری امروز که در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به برگزاری رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت، گفت: این رویداد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنار دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران و با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی برگزار می‌شود و هر کدام از این دانشگاه‌ها عهده‌دار برگزاری یکی از محورهای این رویداد شدند.

وی «تشخیص تداخلات دارویی»، «دستیار هوشمند خودمراقبتی» و «کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی»  را از محورهای این رویداد ملی ذکر کرد و یادآور شد: موضوعی که به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد، موضوع کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی است.

رضایی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عهده‌دار موضوع بررسی تداخلات دارویی و دانشگاه علوم پزشکی ایران عهده‌دار موضوع استفاده از دستگاه‌های خود مراقبتی است.

مدیر واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هر ۳ محور این رویداد ملی بر پایه هوش مصنوعی است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل سابقه‌ای که در حوزه قلب و عروق دارد و ایجاد پژوهشکده پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، عهده‌دار محور کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی شد و مقرر شد این محور را در این رویداد به پیش ببریم.

وی با اشاره به مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، خاطر نشان کرد: زمانی که موضوع هوش مطرح می‌شود، ساختار هوش انسان به ذهن متبادر می‌شود. هوش مصنوعی نیز همانند هوش انسان دارای ورودی، خروجی و پردازش است؛ ولی تحلیل در مغز انسان دارای یک پروسه پیشرفته است و این بخش است که انسان را از سایر موجودات متمایز می‌کند.

رضایی با بیان اینکه در طول تاریخ انسان همواره به دنبال پیاده کردن مدل مغز انسانی بوده است، گفت: از این رو کامپیوترها بر این مبنا به وجود آمده‌اند و به مرور مدل‌های آن کامل‌تر شده است و در نهایت دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که مدل مغزی انسان بهترین مدل نسبت به سایر مدل‌ها هستند.

وی با اشاره به توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی، گفت: برای این موضوع رشته‌های فوق تخصصی ایجاد شده است و به موازات آن هم‌تراز با سایر کشورها، تحقیقات زیادی در کشور انجام ‌شده و اعتقاد داریم که در این زمینه باید سرمایه‌گذاری شود و می‌توانیم در این زمینه از هوش مصنوعی استفاده کنیم تا سلامت انسان‌ها را ارتقاء دهیم.

مدیر واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نقش هوش مصنوعی در ارتقای سلامت و تشخیص بیماری‌ها و درمان و توانبخشی، یادآور شد: هوش مصنوعی توانسته است در حیطه‌های تشخیصی و درمان و توانبخشی استفاده شود تا سلامت انسان ارتقاء یابد.

وی با اشاره به بار قلبی و عروقی، افزود: از آنجایی که هرم سنی کشور به سمت پیر شدن می‌رود و بیماری‌های قلبی و عروقی بخش عمده‌ای از بیماری‌های سن پیری را تشکیل می‌دهد، از این رو شایسته است از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی بهره ببریم تا بتوانیم با پیشگیری و تشخیص زودهنگام، از بروز بیماری‌ها تا آنجایی که ممکن است، جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در توسعه این ابزارها نقش مهمی ایفا کنند و در این حیطه‌های هوش مصنوعی که منجر به کاهش مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد شد، گام‌های مؤثری بردارند.

وی ابراز امیدواری کرد که در انتهای این رویداد بهترین ایده و محصول انتخاب شود تا زمینه کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را در کشور فراهم کند.

به گزارش ایسنا، رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت با تمرکز بر کاهش مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی در روز ۲۴ آبان ماه در سالن اجلاس تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.