0 نظر
23 بازدید

بررسی آخرین تحولات غزه در گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه اردن و ایرلند

double-quot تهران- جارپرس-منابع خبری گزارش دادند که وزرای خارجه اردن و ایرلند در گفت وگوی تلفنی آخرین تحولات غزه را بررسی کردند.
کد خبر : 142817
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 تیر 1403 - 8:12
بررسی آخرین تحولات غزه در گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه اردن و ایرلند

به گزارش جارپرس از ایرنا از روزنامه الدستور اردن، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن تلفنی با مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اردن در این تماس تلفنی بر ضرورت تشدید تلاش‌های هدفمند برای توقف تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و نقض مداوم قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی از سوی این رژیم و تضمین حمایت از غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه کافی و پایدار به نوار غزه تاکید کرده است.

الصفدی همچنین نسبت به خطر اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، هشدار داده و تاکید کرده است که این اقدامات شانس‌های دستیابی به یک توافق صلح همه جانبه را تضعیف می‌کند.

وزرای خارجه اردن و ایرلند همچنین در این تماس در مورد وخامت اوضاع در جنوب لبنان با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند و الصفدی بر لزوم کاهش تنش‌ها و پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرده است.

مارتین نیز در این گفت وگو به نوبه خود از نقش اردن در تلاش برای دستیابی به امنیت، ثبات و صلح در منطقه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قدردانی کرده است.

رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.