0 نظر
189 بازدید

برداشت چوب از جنگل های گلستان کاهش یافت

double-quot
گرگان – جارپرس – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که برداشت چوب از جنگل های مشمول طرح های جنگلداری استان در سال جاری به ۹۰ هزار متر مکعب رسید در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ هزار متر مکعب بوده است.

کد خبر : 19730
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 - 6:50
برداشت چوب از جنگل های گلستان کاهش یافت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، ابوطالب قزلسفلو اظهار داشت: تولید سالانه جنگل های صنعتی در این استان ۵۳۹ هزار مترمکعب بوده ولی مقدار برداشت سالانه ۱۲۰هزار مترمکعب چوب از طرح های جنگلداری تعیین شده است.
به گفته وی؛ در گلستان ۳۰ طرح جنگلداری در سطح ۲۰۰ هزار هکتار فعال بوده که اکنون مدت قرارداد پنج طرح واقع در مناطق جنگلی’نوده بن قلعه، تخت، لیوان، شموشک، سعدآباد ناهارخوران’ پایان یافته و تمدید نشده است.
وی افزود: بهره برداری از این طرخ ها طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی به منظور ‘تنفس و تعطیلی طرح های جنگلداری’ دیگر تمدید نشد.
مدیرکل منابع طبیعی گلستان اضافه کرد: ۲۵ طرح جنگلداری در حال بهره برداری در استان دارای قرار داد۱۰ و سه ساله است که با پایان مدت، برداشت از آنها تمدید نخواهد شد.
قزلسفلو بیان کرد: از سطح ۴۲۵ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی در استان گلستان، ۲۶۵ هزار هکتار آن طرح جنگلداری دارد.
به گفته وی؛ برداشت از تمام طرح های جنگلداری استان طبق مصوبه اخیراز ابتدای سال چهارم برنامه ششم توسعه همه جانبه کشور تعطیل می شود.
وی؛ هدف از این اقدام را بهینه سازی پایش، حفظ، بهره برداری و مدیریت جنگل های گلستان بیان کرد.
در گلستان عرصه های جنگلی بیشتر در منطقه جنوبی استان و از نوکنده تا پارک ملی گلستان پراکنده است و برداشت چوب از این عرصه ها در قالب طرح های جنگلداری ۵۰ سال قدمت دارد.
استان مرزی و شمالی گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومترمربع وسعت دارای ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، افزون بر ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار اراضی مستحدث واراضی موات و ۲۰ هزار هکتار اراضی ساحلی است.
گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جمعیت دارد که در ۳۰ نقطه شهری و یکهزارو ۷۵ روستا مستقرند و تامین معاش عمده ساکنان این خطه از طریق کشاورزی و دامپروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.