برای کاشت مو چه چیزهایی باید بدانیم ؟

double-quot تهران - جارپرس - افراد زیادی در سنین کم ریزش مو را تجربه می کنند که برای آن ها کاشت مو یک تصمیم بسیار بزرگ و مهم در زندگیشان محسوب می شود.
کد خبر : 35155
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 مهر 1399 - 7:36
برای کاشت مو چه چیزهایی باید بدانیم ؟

به گزارش جارپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروزه کاشت مو از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است. افراد به دلایل زیادی از جمله استرس،فشار زندگی،شرایط اقتصادی ،افزایش سن، تغذیه نادرست و… دچار ریزش مو می شوند.متاسفانه سن ریزش مو بسیار کاهش پیدا کرده است و افراد زیادی در سنین کم ریزش مو را تجربه می کنند. برای این افراد کاشت مو یک تصمیم بسیار بزرگ و مهم در زندگیشان محسوب می شود.با ما همراه باشید تا قدم به قدم شما را با کاشت مو و انواع آن آشنا کنیم.

کاشت مو

برای انجام کاشت در واقع  گرفت های مو به صورت  تک تک  از بانک مو یعنی  ناحیه ای که موهای  آن مقاوم و پر پشت  است برداشته می شود و به ناحیه  کم پشت اهدا می شود. باید این نکته را در نظر گرفت که کاشت فقط مختص به موی سر نمی شود بلکه برخی افراد ممکن است  در ریش و سبیل و ابروی خود دچار ریزش شوند که آنها هم می توانند از طریق کاشت آن را درمان کنند.برای کاشت موی سر،موها  از بدن یا  از پشت سر فرد گرفته می شود برای همین اگر در یک کلینیک تخصصی پوست و مو مطمئن انجام شود کاملا بی خطر است و بدن واکنشی نشان نمی دهد.

انواع روش های کاشت مو

این که چه روش کاشت مویی باید برای افراد انجام شود کاملا به نظر متخصص بستگی دارد. که متخصص با توجه  به میزان ریزش مو و شرایط فرد روش مناسب را به افراد پیشنهاد می دهد. روش های کاشت مو شامل FUT،FUE،BHT،FIT و ترکیبی می باشد.روش FUT که گرفت مو به صورت یک خط از  پشت سر برداشته می شودو فقط موهای  ناحیه مورد نظرکوتاه می شود ،در روش FUE تعداد بیشتری گرفت  می توان برداشت و مزیت آن این است که در این روش  جای زخمی وجود ندارد.در روش BHT در واقع افراد دارای موی مقاوم نیستند و به همین خاطر موها از قسمت های مختلف بدن مانند سینه برداشته می شود.روش FIT که روش بدون جراحی است وبه وسیله پانچ ،گرفت ها از پشت سر برداشته و به ناحیه مورد نظر از طریق پانچ انتقال پیدا می کند .

قبل و بعد از  کاشت مو به این نکات  توجه کنید

قبل از کاشت مو اول از همه با تحقیق  بسیار یک کلینیک تخصصی خوب پیدا کنید  که در کار خود حرفه ای باشند و وقت مشاوره بگیرید و با متخصص صحبت کنید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند.نکته بعدی قبل از کاشت اگر سیگار می کشید آن را کنار بگذارید و از مصرف نوشیدنی های الکل دار خودداری کنید.از خوردن ویتامین هایی مانند BوE که احتمال خونریزی را افزایش می دهند بپرهیزید.اگر هر دارویی مانند داروی قلب استفاده می کنیدبرای مصرف آن از پزشک خود مشورت بگیرید.

مراقبت های بعداز کاشت مو بسیار مهم هستند .در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم .ممکن  است بعد از کاشت با خارش  سر مواجه شوید به هیچ عنوان سر خود را نخارانید.ورزش های  سنگین و شنا انجام ندهید.زیر  نور مسنقیم  خورشید قرار نگیرید و نکته های بسیار زیاد دیگر که پزشک متخصص حتما به شما به طور کامل خواهد گفت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.