برای آبیاری فضای سبز تهران مشکلی نداریم/ استفاده از ۲۲.۵ میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری

double-quot تهران - جارپرس - پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶ امروز با حضور مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، شهردار منطقه ۶ و جمعی از مسئولین شهری به بهره برداری رسید.
کد خبر : 128090
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 19:38
برای آبیاری فضای سبز تهران مشکلی نداریم/ استفاده از ۲۲.۵ میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری

به گزارش جارپرس از ایسنا، علی محمد مختاری در آئین افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶ در قالب شنبه امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلاتی که در کلانشهرها وجود دارد بحران آب است که در تهران نیز این مشکل وجود دارد ؛اما شهرداری تهران از ابتدای سال گذشته هفت میلیون متر مکعب از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کرد که امروز این رقم به ۲۲.۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه وزیر نیرو و شهردار تهران تا افق سال ۱۴۱۰، ۱۴۵ میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران اختصاص داده می‌شود که برای امسال ۳۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است. به این ترتیب جمعا در سال جاری میزان اختصاص پساب برای آبیاری شهر تهران به ۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی افزود: پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به طول ۳.۵ کیلومتر امروز به بهره برداری می‌رسد و مشکلات آبیاری فضای سبز در منطقه ۶ را حل و فصل می‌کند. در حال حاضر در تهران برای آبیاری فضای سبز مشکلی نداریم. به صورت ۱۰۰ درصدی برای آبیاری از آب خام استفاده می‌شود ولی باید پساب جایگزین چاه‌ها شود تا در چاه‌ها بسته و شاهد کاهش استفاده از منابع زیرزمینی باشیم تا تاثیر مثبت در موضوع فرونشست زمین و جلوگیری از آن را شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه باید برای جلوگیری از فرونشست زمین کاهش استفاده از منابع زیرزمینی محقق شود، افزود: با همکاری وزارت نیرو و شهرداری تهران امیدواریم هر چه سریعتر پساب جایگزین آب‌های خام شود.

به گفته وی، از شش سال قبل کاشت چمن در تهران ممنوع شده و چمن‌ها با کاشت گونه‌های مقاوم و کم آب‌بر جایگزین شده است، ولی چمن‌های موجود با توجه به سایه درختان باقی نمی‌مانند و امکان از بین بردن آنها با توجه به صدمه‌ای که به ریشه درختان وارد می‌شود امکانپذیر نیست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.