معاون اول رئیس جمهور:

بخش خصوصی محور اصلی برگزاری «اکسپو» باشد

double-quot تهران- جارپرس-نشست شورای سیاست گذاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو) ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
کد خبر : 138741
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 بهمن 1402 - 15:13
بخش خصوصی محور اصلی برگزاری «اکسپو» باشد

به گزارش جارپرس  از ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به محبوبیت و پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی در میان مردم کشورهای مختلف اظهار داشت: معرفی دستاوردها و توانمندی های کشورمان امری ضروری و گامی در جهت امیدآفرینی در میان دوستان و ایجاد یأس و ناامیدی در میان دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور افزود: ایران به برکت انقلاب اسلامی از ظرفیت ها و دستاوردهای بزرگی در بخش های مختلف صنعت،‌ کشاورزی،‌ فناوری های نوین و سایر حوزه ها برخوردار است که مقامات و سران کشورهای خارجی همواره در دیدارها و مذاکرات، این توانمندی ها را تحسین می کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این سالها نتوانسته ایم پیشرفت ها، دستاوردها و خودکفایی در عرصه های مختلف را حتی برای مردم خودمان به خوبی بازگو کنیم، تصریح کرد: بازدارندگی دستاوردهای علمی و صنعتی کمتر از دستاوردهای نظامی نیست؛ چرا که به تناسب هر پیشرفت و خودکفایی،‌ یأس و ناامیدی در دل دشمنان ایجاد می شود.

مخبر بر حمایت جدی دولت از برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران تاکید کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های اجرایی با جدیت به دنبال برگزاری هرچه باشکوه تر این نمایشگاه باشند و اطمینان داشته باشند که دولت با تمام ظرفیت از آنها حمایت خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت توجه به بخش خصوصی داخلی و خارجی در برگزاری این نمایشگاه تاکید و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید محور اصلی برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو) باشد؛ چرا که هم موجب تقویت و پایداری رابطه دولت و بخش خصوصی خواهد شد و هم موانعی نظیر تحریم کمتر پیش روی مراودات تجاری بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها برای برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو) ارائه کرد و گفت: در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه دیپلماسی صادرات محور، راهبرد این وزارتخانه تشویق شرکت های تولیدی به سمت تولیدات باکیفیت و صادرات محور است و نمایشگاه ایران اکسپو نیز زمینه ساز تحقق این راهبرد خواهد بود.

وزرای جهادکشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه از آمادگی همه جانبه خود برای ارائه دستاوردها و تولیدات دانش بنیان و صادرات محور در این نمایشگاه خبر دادند.

در این نشست که رییس سازمان توسعه تجارت و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند راهکارهای برگزاری هر چه بهتر ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.