با نصب کنتور هوشمند موافقیم/وزارت نیرو چاه‌های غیرمجاز را تعیین تکلیف کند

double-quot تهران - جارپرس - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با نصب کنتور هوشمند در مزارع موافقیم و از طرفی وزارت نیرو باید چاه‌های غیرمجاز را تعیین و تکلیف کند.
کد خبر : 126969
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 20:10
با نصب کنتور هوشمند موافقیم/وزارت نیرو چاه‌های غیرمجاز را تعیین تکلیف کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صفدر نیازی در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقدند آبیاری تحت فشار باعث کاهش مصرف نمی‌شود و باید به جای توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار استفاده از کنتور هوشمند سر مزارع جدی گرفته شود،‌ گفت: ما با نصب کنتور هوشمند بر سر مزارع موافقیم و بر حضور آن اصرار داریم. بارها نیز موافقت خود را در این باره اعلام کردیم که در کل کشور برای روی چاه‌ها کنتور هوشمند نصب شود. اما هر دستگاهی مسئولیت خاص خود را دارد و این وظیفه وزارت نیرو است.

وی افزود: همچنین چاه‌های غیرمجاز نیز باید تعیین تکلیف شود. هزاران چاه غیر مجاز داریم که تعیین تکلیف نمی‌شوند و تمام فشارها بر روی چاه‌های مجاز است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: وزارت نیرو منابع آبی را از سدها و شبکه‌های خود در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌دهد و ما برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. اینکه آبیاری سر مزارع چگونه باشد توسط پارامترهای آب، خاک و… تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود در الگوی کشت ظرفیت آبی مناطق به درستی دیده نشده است و در برخی مناطق بیش از ظرفیت آب مصرف می‌شود و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی چه نقشی در این طرح داشته است، گفت: این معاونت در تدوین الگوی کشت نقش داشته است و عضو کارگروه آن نیز هستیم. ولی باید بپذیریم که الگوی کشت در سال اول اجرا قرار دارد و قطعا دارای نقص‌های است که به مرور زمان برطرف می شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.