با دخالت طالبان، کمیسیون حقوق بشر افغانستان قادر به کار نیست

double-quot تهران - جارپرس - کمیسیون حقوق بشر مستقل افغانستان (AIHRC) اعلام کرد، گروه طالبان دفاتر آن را گرفته و در کار آن دخالت می‌کند.
کد خبر : 68376
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 10:58
با دخالت طالبان، کمیسیون حقوق بشر افغانستان قادر به کار نیست

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون حقوق بشر مستقل افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ۱۵ اوت این نهاد قادر به انجام وظایفش برای مردم افغانستان نبوده است. تمام ساختمان‌های این نهاد به دست نیروهای طالبان اشغال شده است، آنها همچنین قرار ملاقات گذاشته و از دارایی‌های این نهاد همچون خودروها و کامپیوترها استفاده می‌کنند.

کمیسیون حقوق بشر مستقل افغانستان همچنین نسبت به تمایل این گروه برای احترام به حکم و استقلال این سازمان ابراز تردید کرد. این کمیسیون تاکید کرد: این سازمان از طالبان می‌خواهد به استقلال آن، کارکنانش و تمام مدافعان حقوق بشر افغان که به شکلی خستگی‌ناپذیر برای حفاظت از حقوق مردم افغان کار می‌کنند، احترام بگذارد.

اوایل اوت، حملات گروه طالبان علیه نیروهای دولتی افغانستان شدت یافت و در نهایت این گروه در ۱۵ اوت وارد کابل شد. در ششم سپتامبر طالبان ولایت پنجشیر را که همچنان مقاومت می‌کرد، به کنترل خود درآورد. اندکی پس از آن، این گروه ترکیب یک دولت موقت به رهبری محمد حسن آخوند را اعلام کرد که از سال ۲۰۰۱ در فهرست تحریم‌های سازمان ملل است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.