با حضور وزیر بهداشت کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید صالحی بابلسر افتتاح شد

double-quot
بابلسر – جارپرس – با حضور دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار مازندران و معاون عمرانی، فرماندار، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار و دیگر مسئولین شهری، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید ابراهیم صالحی شهرستان بابلسر افتتاح شد.

کد خبر : 27264
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 مهر 1397 - 12:59
با حضور وزیر بهداشت کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید صالحی بابلسر افتتاح شد

وزیر بهداشت در این مراسم گفت: یک بیمار باید در مرحله اول درمان به پزشک عمومی مراجعه، و بعد از تشخیص به متخصصین و یا فوق تخصص ارجاع شود.
هاشمی افزود: امروزه یکی از دلایل بالا بودن هزینه درمان این است که بیمار مستقیما به فوق تخصص و مکررا در طول یک روز ممکن است با دفترچه هزینه های زیادی را تحمیل کند. بنابراین نظام ارجاع موجب می شود هزینه ها کنترل شود که خوشبختانه این اتفاق در گوشه و کنار کشور رخ داده است. در برخی از استانها مانند استان گلستان پیش رو و در استان مازندران نیز شروع شده است.
به گفته وزیر بهداشت؛ نظام ارجاع برای ۲۳ میلیون نفر فراهم شد و امیدواریم برای همه ۸۳ میلیون ایجاد شود که قدم اول در ایجاد آن پرونده الکترونیک سلامت می باشد که جا دارد از وزارت ارتباطات تشکر کنیم که درصدد است این دسترسی را در همه نقاط کشور فراهم کند که در حال حاضر برای بیش از ۷۰ میلیون نفر پرونده تشکیل شده است.
وی بیان کرد: اگر بتوان سالانه ۱۰ میلیون نفر را به ۲۳ میلیون نفر اضافه کرد موفقیت بزرگی در نظام سلامت خواهد بود که امیدوارم این اتفاق مهم به طور جامع و کامل طی سال های آینده رخ دهد.
او همچنین به بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص دندانپزشکی در قالب طرح نظام سلامت پرداخت و گفت: دولت برای افراد زیر ۱۴ سال توانسته است سه مرحله پیشگیری رایگان در مقطع ابتدایی در قالب ۴۰ میلیون خدمت انجام دهد که دندان های فاسد آنان خارج شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه نیست افزود: باتوجه به شرایطی که دولت دارد بعید است که دولت بتواند بیش از این حمایت کند. دکتر هاشمی گفت: یکی از هزینه های جدی در حوزه درمان، هزینه های دندانپزشکی است که لازم است بیمه های تکمیلی در این بخش ورود کنند و مردم هم هزینه کنند. در کشوری مثل آمریکا بیمه، خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی دهد شاید به این دلیل باشد که هر فرد از دندان های خود مراقبت کند. طبیعی است که با پیشگیری نباید هزینه ای برای تعمیر و یا تعویض دندان پرداخت شود.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر بیماران صعب العلاجی هستند که از خدمات بیمه ای محروم هستند، طبیعی است از نظر پوشش بیمه ای و خدمات درمانی این افراد واجب تر هستند. لازم است با ورود بیمه های تکمیلی و ایجاد بیمه ویژه دندانپزشکی در کشور که مورد استقبال قرار خواهد گرفت بخش خصوصی می تواند در این بخش ورود پیدا کند تا هرکسی بخشی از درآمد خود را به بیمه دندان اختصاص دهد که در صورت بروز مشکل، بدون پرداخت هزینه تعمیر، ترمیم و یا تعویض دندان های خود را انجام دهد.
وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت رفع کمبود داروهای بیماران خاص گفت: با برنامه هایی که داریم امیدواریم هیچ کمبودی نداشته باشیم تا امروز هم این اتفاق افتاده است و پیش بینی لازم شده است. با دارا بودن مشکل نقدینگی شرکت های تولیدی، امید است با کمک سازمان برنامه، مطالباتی را که شرکت های تولیدی از بیمه ها دارند حل شود.
وزیر بهداشت همچنین در پایان سخنان خود در این مراسم، از خانواده شهید صالحی در خصوص اهدای زمین کلینیک، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بابلسر در خصوص حمایت مالی و دکتر محسن نبی زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر در راستای مدیریت و سرعت بخشیدن به احداث این کلینیک ویژه، تشکر و قدردانی کرد.
بر اساس این خبر و به گفته دکتر محسن نبی زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر، زمین کلینیک ویژه شهید صالحی در زمین ۷۰۰۰ متری به ارزش ۷۵ میلیارد ریال، اهدایی پدر بزرگوار شهید صالحی است که با زیربنایی به مساحت ۱۸۳۰ متر از سال ۱۳۹۵ شروع به احداث شد.
به گفته او این کلینیک که با مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری بابلسر در ارائه پروانه ساختمانی و محوطه سازی به ارزش ۷ میلیارد ریال احداث گردید، با ۶۰ میلیارد ریال هزینه ساخت و ۷/۲ میلیارد ریال هزینه تجهیز مورد بهره برداری قرار گرفت.
دکتر نبی زاده افزود: این کلینیک شامل: بخش‌ قلب، مغز و اعصاب، دندانپزشکی، رماتولوژی، داخلی، اطفال، عفونی، اورولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی، اکوکاردیولوژی و تست ورزش می باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تصریح کرد: حدود ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در این مرکز فعالیت می‌کنند.
نبی زاده افزود: حدود ۲۳ نیروی پرستار، منشی پذیرش، صندوق دار، نگهبان و خدماتی در این مرکز به کارگیری می شوند.
وی در پایان ضمن قدردانی از وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، استاندار مازندران و مسئولین شهری بابلسر به جهت همکاری، حمایت و حضور در مراسم افتتاح این مرکز درمانی در راستای دستیابی خدمات مطلوب و شایسته به مردم شریف بابلسر تشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.