با تامین و توزیع فراوان کالا، مانع از تحقق خواسته دشمن برای ایجاد قحطی شدیم

double-quot تهران - جارپرس - ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با توجه به ضرورت تقویت ذخایر راهبردی و حمایت از کشاورزان در سال رفع موانع تولید، پیشنهاد پرداخت جایزه تسریع در تحویل گندم را مورد بحث و بررسی قرار داد و مصوب کرد، به ازای هر کیلو خرید تضمینی گندم مبلغ یک هزار تومان به عنوان جایزه تحویل سریع به کشاورزان پرداخت شود.
کد خبر : 53950
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 فروردین 1400 - 15:57
با تامین و توزیع فراوان کالا، مانع از تحقق خواسته دشمن برای ایجاد قحطی شدیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دویست و نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از میزان تولید محصولات کشاورزی با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال آبی جاری و آغاز خرید تضمینی گندم ارائه کردند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات و تلاش دولت برای خودکفایی در تولید گندم تصریح کرد: دولت تدبیر و امید همزمان با افزایش تحریم‌ها و فشارهای مالی، با اتخاذ سیاست‌های حمایتی از جمله افزایش نرخ خرید تضمینی در طول هشت سال گذشته، دستیابی به خوداتکایی و حفظ امنیت غذایی در تولید محصول راهبردی گندم را ایجاد کرد که این رویکرد در سال جاری نیز به یاری خدا تداوم خواهد یافت.

روحانی ادامه داد: دولت با وجود خشکسالی‌های پی در پی،کاهش بارندگی‌ها، افت آبخوان‌ها و نشست دشت‌ها این امکان را پیدا کرد تا در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی، اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی، تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی، اجرای برنامه افزایش تولید، تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید، تأمین اعتبار لازم برای پشتیبانی از کشاورزان، پرداخت بموقع مطالبات گندم‌کاران، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و ارتقای مکانیزاسیون، ضمن افزایش تولید و خرید تضمینی، موجب کاهش واردات نیز بشود.

در ادامه جلسه وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط گزارشی از روند ترخیص کالاهای ضروری و اساسی و مواد اولیه کارخانجات از گمرکات کشور ارائه کردند.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده از سوی دولت در خصوص ترخیص کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات گفت: اقتضای شرایط ویژه کشور این است که کالاهای ضروری مردم و مواد اولیه کارخانجات به هیچ وجه و بدون دلیل در گمرکات کشور معطل نماند و می بایست مطابق بر ضوابط مشخص در اسرع وقت ترخیص شود.

روحانی اضافه کرد: در شرایطی که در سه سال گذشته دشمنان این سرزمین با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد قحطی در کشور بودند، دولت با تامین و توزیع کافی و فراوان کالا در کشور اجازه نداد این خواسته دشمن محقق شود.

رئیس جمهور با اشاره به نقش محوری تامین مواد اولیه کارخانجات در تولید و معیشت مردم اظهار داشت: رعایت ضوابط و طی مراحل قانونی نباید بهانه ای برای تعلل و زمان بر شدن ترخیص کالا شود.

در ادامه جلسه پس از ارائه گزارشی از روند تامین و تولید واکسن در کشور، رئیس جمهور با تصریح بر این نکته که تامین و تولید واکسن و واکسیناسیون مردم اولویت نخست کاری دولت است، گفت: امروز واکسیناسیون گسترده و حداکثری برای حراست از سلامت مردم، در راس همه برنامه ها و اقدامات دولت قرار دارد.

روحانی افزود: با وجود فشارها و تنگناهای تامین مالی ناشی از جنگ اقتصادی و تحریم های غیرانسانی دشمن، بخش های مختلف دولت تلاش کرده اند با وجود محدودیت هایی نظیر کمبود واکسن در جهان و تقاضای بالا از سوی همه کشورها، سایر موانع را از مسیر تامین واکسن برطرف کنند و با همکاری و همراهی تمامی دستگاه های دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی تمامی ظرفیت های کشور را در تامین واکسن فعال کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.